توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی نیازمند جلب خیرین است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های توانمندسازی جامعه هدف نهادهای حمایتی گفت: توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی نیازمند جلب مشارکت‌های مادی و فکری خیرین و نخبگان دانشگاهی است.

جعفر مردانی روز چهارشنبه در نشست شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان افزود: با کمک‌های دولتی، خدمات‌رسانی به جمعیت قابل توجهی از افراد زیرپوشش بهزیستی امکان‌پذیر نیست و باید درصدد جلب و ترغیب کمک خیرین به این نهاد باشیم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با توجه به تنوع ماموریت‌های خود که بیشتر اجتماعی است از پیچیدگی و سختی خاصی برخوردار است به همین دلیل با اعتبارات دولتی نمی‌توان به تنهایی از عهده این کار برآمد و باید بتوان مشارکت‌های مردمی را بیش از پیش جلب کرد.

مردانی با بیان اینکه جلب کمک‌های مردمی منوط به کمک‌های مادی نباشد، تصریح کرد: می‌توان با بهره‌گیری از نظرات نخبگان دانشگاهی گام‌های مهمی در توانمندسازی افراد زیرپوشش بهزیستی برداشت که این موضوع می‌طلبد تا با استادان و جامعه دانشگاهی استان نیز بیش از پیش ارتباط برقرار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت برگزاری منظم شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی تاکید کرد و گفت: امید است این شورا سریع‌تر در تمامی شهرستان‌ها فعال شود.

مردانی همچنین رسیدگی به امور زنان بدسرپرست را از ضرورت‌های جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از اقشاری که بیشترین آسیب‌پذیری را در جامعه دارند زنان بدسرپرست هستند که زیرپوشش ارگان خاصی قرار ندارند از این رو می‌طلبد با جلب کمک‌های خیرین به این قشر نیز توجه شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این نشست با تشریح چارت شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی به تشریح وظایف اعضای شورا پرداخت.

۳۸ هزار نفر در استان از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 30152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد