در رسانه| مرکز درمان و بازتوانی افراد دارای اختلال مواد مخدر در بروجن افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ۲۳ استان کشور نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد مخدر با حضور مسوولان کشوری و استانی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

نرگس عسگری عصر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این مرکز افزود: این مرکز توسط بخش خصوصی در زمینی با ۱۵ هزار مترمربع ایجاد شده است.

وی گفت: این مرکز با هدف رفع مشکلات خانوادگی و اجتماعی بیماران، تداوم مراقبت بیمار، مداخلات روانی،  اجتماعی و توانمندسازی شغلی و جلوگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه اعتیاد فعال شده است.

به گفته عسگری، در این مرکز بیماران پس از پذیرش،  وارد مرحله سم‌زدایی شده و به مدت ۲ هفته این مرحله را می‌گذرانند و پس از سم‌زدایی، به مدت ۲ ماه و نیم در مرکز اقامت دارند و از خدمات درمانی روانی، اجتماعی و معنوی این مرکز به صورت نظامند بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در مرحله بعد در ماه پنجم و ششم، فرد هر هفته پنج جلسه برای بحث جامع‌پذیری و برگشت به خانواده آموزش دریافت می‌کند، در ماه هفتم و هشتم نیز فرد هر هفته سه جلسه آموزش پیشگیری از بازگشت به مواد را فرامی‌گیرد.

عسگری افزود: در ماه‌های نهم و دهم، هفته‌ای یک جلسه در جهت بازتوانی و بهبود و در ۲ ماه آخر نیز هر ۱۵ روز یک جلسه در تمرین و مرور آموخته‌ها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرد در این یکسال یک مهارت برای شغل فرا می‌گیرد، گفت: در این مرکز فرد از نظر جسمی، رفتاری، روان شناسی،  اخلاقی، شغلی و اجتماعی درمان می‌شود و بازگشت مجدد فرد به اعتیاد کاهش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت:این مرکز ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر در سال را دارد و هم‌اکنون ظرفیت اشتغال در حوزه تولید تنور گازی و اجاق گاز در این مرکز فراهم شده است و پیگیری برای راه‌اندازی مشاغل دیگر نیز در این مرکز در دست اجراست.

به گزارش ایرنا،  در استان ۱۷ کمپ ترک اعتیاد آقایان و یک کمپ بانوان و ۶ مرکز درمان دارویی بخش خصوصی و یک مرکز درمان دارویی بخش دولتی زیرپوشش بهزیستی استان فعال است.

کد خبر 30151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد