در رسانه| افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی در بروجن

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در بروجن با حضور مسؤولان کشوری و استانی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری،  مدیرکل بهزیستی استان گفت: این مرکز توسط بخش خصوصی در زمینی با ۱۵هزار مترمربع ایجاد شده است.


نرگس عسگری افزود: این مرکز با هدف رفع مشکلات خانوادگی و اجتماعی بیماران، تداوم مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی و جلوگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه اعتیاد فعال شده است.


وی گفت: در این مرکز بیماران پس از پذیرش، وارد مرحله سم‌زدایی شده و به مدت دو هفته این مرحله را می‌گذرانند و پس از سم‌زدایی، به مدت دو ماه و نیم در مرکز اقامت دارند و از خدمات درمانی روانی، اجتماعی و معنوی این مرکز به صورت نظامند بهره‌مند می‌شوند.


عسگری افزود: در مرحله بعد در ماه پنجم و ششم، فرد هر هفته پنج جلسه برای بحث جامع‌پذیری و برگشت به خانواده آموزش دریافت می‌کند، در ماه هفتم و هشتم فرد هر هفته سه جلسه آموزش پیشگیری از بازگشت به مواد را فرامی‌گیرد.


به گفته مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، در ماه‌های نهم و دهم، هفته‌ای یک جلسه برای بازتوانی و بهبود و در دو ماه آخر هم هر ۱۵روز یک جلسه در تمرین و مرور آموخته‌ها را دارد.


عسگری افزود: در این مرکز فرد از نظر جسمی، رفتاری، روان شناسی، اخلاقی، شغلی و اجتماعی درمان می‌شود و بازگشت مجدد فرد به اعتیاد کاهش می‌یابد.


وی گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ظرفیت پذیرش ۲۰۰نفر در سال را دارد و هم‌اکنون ظرفیت اشتغال در حوزه تولید تنور گازی و اجاق گاز در این مرکز فراهم شده و پیگیری برای راه‌اندازی مشاغل دیگر در این مرکز در دست اجراست.


در استان ۱۷کمپ ترک اعتیاد آقایان و یک کمپ بانوان و شش مرکز درمان دارویی بخش خصوصی و یک مرکز درمان دارویی بخش دولتی زیرپوشش بهزیستی استان فعال است.

کد خبر 30150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد