جلسه شورای اداری بهزیستی استان با محوریت ارائه برنامه های پیشنهادی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر و مراکز مثبت زندگی برگزار شد

شورای اداری بهزیستی استان البرز با حضور دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز، معاونین تخصصی، رؤسای دفاتر ستادی و مدیران شهرستان های تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، این جلسه ساعت ۱۰:۳۰ صبح ۸ بهمن ماه با محوریت برنامه های پیشنهادی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادرو همچنین مراکز مثبت زندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در آغاز جلسه دکتر حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: نظر به این که اکثریت کارکنان بهزیستی را بانوان تشکیل میدهند، توجه به هفته گرامیداشت مقام زن، حائز اهمیت بوده و در این زمینه سعی بر این خواهد بود که برنامه ویژه ای با همفکری معاونین، مدیران دفاتر ستادی و روسای شهرستانها در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: در زمینه از روسای محترم شهرستان ها انتظار می رود، برنامه هایی خاص و متفاوت متناسب با دشواری های شغلی و فشار روحی که کار در بهزیستی بر همکاران خانم وارد میکند، در نظر بگیرند و مراسمی در خور شان ایشان برگزار نمایند.


دکتر حیدری در ادامه در خصوص مراکز مثبت زندگی گفت : در حال حاضر ۴۱ مرکز مثبت زندگی در سطح استان  ایجاد شده است و می توان گفت یکی از مفیدترین اقداماتی که در آینده شاهد مزایای آن خواهیم بود، ایجاد همین مراکز  خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : نظر به اهمیت این موضوع خانم دیده بان را به عنوان کارشناس مسئول مراکز مثبت زندگی انتخاب کرده ایم که از ایشان انتظار داریم ضمن اشراف کامل بر دستورالعملها از همین امروز با جدیت تمام فعالیت خود را آغاز نمایند.

وی گفت: با توجه به تاکیدات دکتر قبادی دانا معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امید است با تدابیر اتخاذ شده، هر چه سریعتر نواقص و ایرادات احصاء شده اعم از مناسب سازی مراکز، ایرادات پرونده ای، تابلو سر درب مرکز، سربرگ مکاتبات اداری برطرف گردد.

وی در ادامه افزود: تمام حوزه ها موظفند از وضعیت پرونده های مربوط به حوزه خود بازدید و تمامی اطلاعات را در اختیار خانم دیده بان قرار دهند و ایشان طبق چک لیست مراکز را بازرسی نماید.

وی در ادامه گفت: بررسی و نظارت بر وضعیت مراکز مثبت زندگی را جدی بگیرید و ضمن اقتدار و سخت گیری لازم در اجرای بند به بند دستورالعمل موجبات ایجاد زیرساختهای قدرتمند و روندی مناسب و رو به رشد را برای این مراکز فراهم سازید.

در پایان این جلسه دکتر حیدری مصوباتی جهت اجرایی شدن به اعضای جلسه ابلاغ نمود که از اهم این مصوبات میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- مقرر گردید معاونت توانبخشی از مادرانی که صاحب چند فرزند معلول هستند تقدیر به عمل آورد.

- مقرر گردید معاونت اجتماعی از مادرانی که سرپرست خانواده هستند و به تنهایی سرپرستی چند کودک را برعهده دارند تقدیر به عمل آورد.

-مقرر گردید معاونت پیشگیری از مادران بهبود یافته اعتیاد که در حال حاضر به چرخه زندگی اجتماعی طبیعی بازگشته اند تقدیر به عمل آورد.

- مقرر گردید شعارها و پیام های مرتبط با هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در سربرگ مکاتبات اداری درج گردد.

-مقرر گردید به کارکنانی که صاحب اسامی مقدس حضرت فاطمه (س) هستند، به قید قرعه هدایایی اهداء گردد.

- مقرر گردید در خصوص اخذ تقدیر نامه از استاندار محترم استان البرز برای بانوان شاغل در بهزیستی رایزنی لازم صورت گیرد.

-مقرر گردید آذین بندی اداره و چاپ بنرهای تبریک متناسب با این روز فرخنده صورت گیرد.

- مقرر گردید مسابقه دلنوشته برای بانوان شاغل دربهزیستی استان البرز برگزار گردد.

- مقرر گردید از مادر شهداء گرانقدر که کارمند بهزیستی هستند دعوت به عمل آید و از مقام ایشان تجلیل و تقدیر گردد.

- مقرر گردید از طریق سامانه پیامکی برای همکاران خانم پیام تبریک گرامیداشت هفته مقام زن و روز مادر ارسال گردد.

کد خبر 30140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد