ببینیم|  آیین گشایش مرکز جامع درمان اعتیاد مصرف مواد همزمان در ۲۴ استان کشور

مدیرکل بهزیستی فارس از افتتاح کشوری مراکز جامع درمان اعتیاد که همزمان در ۲۴ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر، رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون قوه قضاییه، معاون دادستان کل کشور، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام گرفت خبر داد.

*مرکز جامع درمان اعتیاد با اختلال مصرف مواد در شیراز افتتاح شد* 

آئین گشایش جامع درمان اعتیاد  با حضور وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی کشور ، معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور ،استاندار،فرماندار و مسئولین استانی  همزمان در ۲۳ استان کشور به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد.


مدیرکل بهزیستی استان  فارس از افتتاح کشوری مراکز جامع درمان اعتیاد 
همزمان در ۲۳ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس  با نشست مجازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون قوه قضاییه، معاون دادستان کل کشور، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام گرفت خبر داد. 

سید محمد صادق کشفی نژاد با  بیان اینکه این مرکز  با مساحت ۳۶ هزار متر فضای باز و ۱۰۰۰ متر زیربنا است افزود :این مرکز دارای واحدهای سم زدایی اقامتی، سرپایی و همچنین شامل کارگاه خیاطی، سنگ تراشی-گوهر تراشی، کشت گیاهان دارویی است. 

او همچنین با اشاره به  روند درمان افراد در این مرکز تصریح کرد :  سم زدایی فرد به مدت دو هفته ، بازتوانی اجتماعی به مدت سه و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت های زندگی به مدت هشت ماه بعد از اتمام دوره و ترخیص فرد توسط متخصصان توانمند مرکز صورت می گیرد .
 
کشفی نژاد  با بیان مهمترین مزیت های این مرکز، اضافه کرد :درمان‌ غیردارویی به صورت پرهیزمداری  یکی از مهم ترین مزیت هااست که فرد با روند طبیعی و کمک گرفتن از متخصصان روان درمان، دوره های آموزش سلامت زندگی، اشتغال پروری و اعطای وام پس از ترخیص در هر دوره پذیرش و جذب می شود.

او همچنین ادامه داد: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد از مگاپروژه های سازمان بهزیستی در سال ۹۹ است. 

مدیر کل بهزیستی فارس گفت : علاوه بر راه اندازی مراکز مثبت زندگی که دسترسی گروه خدمت گیرنده را به مراکز سازمان بهزیستی هموار می کند، در توزیع جغرافیایی مناسب دسترسی گروه هدف، خدمات سازمان بهزیستی را در سطح یک آسان می سازد.

 گفتنی است همچنین  در طول درمان، فرد دارای اعتیاد پس از طی سه مرحله سم زدایی اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی و مقابله با وسوسه های برگشت ، تحت مراقبت توسط روانشناسان و مددکاران مرکز قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس از حضور ۴۰ نفری بیماران در این مرکز در حال حاضر خبر داد و گفت: ظرفیت اسمی این مرکز در هر دوره ۱۰۰ نفر است و امیدواریم که بتوانیم شاهد سیر نزولی حضور معتادین در جامعه باشیم.

کد خبر 30137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد