آغاز بکار طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در آذربایجان غربی

طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در آذربایجان غربی آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح خط ملی مشاوره اعتیاد کارزارهای مختلفی به منظور آگاه سازی جامعه از مضرات اعتیاد اجرا می شود، گفت: کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان با هدف آشناسازی جوانان و مردم با مضرات و عوارض شدید مصرف موادمخدر از طریق فیلم های و بسته های اموزشی اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از اعتیاد آموزش های صحیح و اصولی و همچنین آگاه سازی از عوارض ناشی از مصرف مواد اعتیاد اور است که این اموزشها برای کودکان و نوجوانان باید بصورت غیر مستقیم و بیشتر از طریق بازی و آموزش مهارتهای زندگی است.

فریور عنوان کرد: جوانان و نوجوان به‌عنوان بخشی از جامعه هستند که تولید و چرخه اقتصادی آینده در دست آن‌ها است لذا می‌طلبد در این زمینه بیشتر آگاه‌سازی شود.

وی با بیان اینکه کارزارهای رسانه ای از اول مهر ماه تا پایان اسفند اجرایی می شود، ادامه داد: کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل و حشیش از اول دی ماه آغاز شده و تا پایان بهمن نیز ادامه دارد.

مدیرکل بهزستی استان با اشاره به خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره تلفن 09628افزود: این خط هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب آماده پاسخگوئی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی نزدیک ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می دهند.

وی افزود: خانواده ها می توانند بدون پیش شماره با خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) تماس حاصل نمایند و اطلاعات لازم را در زمینه شناخت رفتار صحیح با فرد معتاد در خانواده و ترغیب آن به ترک مواد اطلاعات کافی را دریافت کنند.

کد خبر 30126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد