در مراکز مثبت زندگی، خدمات بهزیستی یکپارچه ارائه می‌شود

دکتر ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، گفت: ۹۵ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در دهه فجر در سطح استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

دکتر ولی اله نصر گفت: سازمان بهزیستی از ابتدای انقلاب تا کنون  از نهادی حمایتی به سازمانی تخصصی تبدیل‌شده و امروز در حوزه اجتماعی به ‌عنوان متولی سلامت اجتماعی و مطالبه‌گر رفاه اجتماعی در کشور شناخته می‌شود. بهزیستی در راستای این وظیفه ذاتی و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، برای خدمات رسانی بهتر، دسترس پذیر و خانواده محور؛ مراکز مثبت زندگی را ایجاد کرده‌است.

وی افزود: مراکز مثبت زندگی در راستای اهداف گام دوم انقلاب و بر اساس توسعه ماموریت‌ها و ضرورت توسعه خدمات عدالت محور و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اصول خانواده محوری، محله محوری و تخصص محوری حوزه مددکاری در بستر الکترونیک و فناوری اطلاعات شکل گرفته‌است. در این مراکز نظارت دقیق با ارزیابی‌های میدانی، سیستمی و دوره‌ای صورت می‌گیرد. 


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بر خلاف گذشته که یک فرد ممکن بود برای خدمات مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به مراکز گوناگون بهزیستی رجوع کند؛ در مراکز مثبت زندگی، فرد ۲۲ خدمت بهزیستی را به صورت متمرکز دریافت می‌کند. 


دکتر نصر با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر گفت: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده و ۴۰۶۷۹ هزار پرونده توانخواهان تحت پوشش مستمری بگیر در فاز اول طرح به ۹۵ مرکز مثبت زندگی در سطح استان واگذار شده است. 
 

کد خبر 30120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد