گشایش اولین مرکز جامع درمانی اعتیاد با اختلال مصرف مواد توسط بهزیستی فارس

این آئین با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، ریاست سازمان بهزیستی کشور ، استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین فارس همزمان در 24 استان کشور برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس : مدیرکل بهزیستی فارس از افتتاح اولین مرکز جامع درمانی اعتیاد با اختلال مصرف مواد خبر داد .

در این گشایش که از اهمیت بالایی جهت کاهش آسیب های جدی اعتیاد در جامعه برخوردار بود ، استاندار و فرماندار، مدیر کل دادگستری و جمعی از مسئولین فارس نیز حضور فعال داشتند.
 دکتر محمدصادق کشفی نژاد بیان داشت : این مرکز  با مساحت ۳۶ هزار متر فضای باز و ۱۰۰۰ متر زیربنا دارای واحدهای سم زدایی اقامتی، سرپایی و شامل چندین کارگاه خیاطی، سنگ تراشی-گوهر تراشی، کشت گیاهان دارویی و... می باشد و روند درمان در آن به این صورت است که سم زدایی فرد به مدت دو هفته ، بازتوانی اجتماعی به مدت سه و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت های زندگی به مدت یک سال بعد از اتمام این دوره و ترخیص فرد ،  توسط متخصصان توانمند مرکز صورت می پذیرد .
او افزود:  از مهمترین مزیت های این مرکز، درمان‌ غیردارویی به صورت پرهیزمداری است که فرد با روند طبیعی و کمک گرفتن از متخصصان روان درمان و دوره های آموزش سلامت زندگی و اشتغال پروری و اعطای وام پس از ترخیص در هر دوره پذیرش و جذب می شود.
کشفی نژاد همچنین ادامه داد؛  مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد از مگاپروژه های سازمان بهزیستی در سال ۹۹ است و علاوه بر راه اندازی مراکز مثبت زندگی که دسترسی گروه خدمت گیرنده را به مراکز سازمان بهزیستی هموار می کند، در توزیع جغرافیایی مناسب دسترسی گروه هدف، خدمات سازمان بهزیستی را در سطح یک آسان می سازد.

 وی خاطر نشان کرد:  در طول درمان،  فرد دارای اعتیاد پس از طی سه مرحله سم زدایی اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی و مقابله با وسوسه های برگشت ، تحت مراقبت توسط روانشناسان و مددکاران مرکز قرار می گیرند.

کد خبر 30117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد