برنامه های شورای مشورتی امور بانوان بهزیستی خراسان رضوی برای برگزاری هفته‌ی زن و دهه‌ی فجر اعلام شد

شورای مشورتی امور بانوان بهزیستی خراسان رضوی برای برگزاری مراسم ولادت حضرت زهرا(س) و هفته‌ی گرامیداشت مقام زن و برنامه‌های سالگرد انقلاب آماده می‌شود.

به گفته‌ی مشاور مدیر کل بهزیستی در امور بانوان، برنامه‌های این تشکل در هفته‌ی زن و دهه‌ی فجر، امروز با حضور خانم‌های عضو شورا، نمایندگان شورای فرهنگی و بانوان عضو بسیج، بررسی و تصویب شد.

زهراسادات ترحمی گفت: برنامه‌های هفته‌ی زن از ۱۱ بهمن آغاز و همزمان با دهه فجر انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت و عدالت اجتماعی، امامت، مشارکت سیاسی اجتماعی، کارآفرینی، تاب‌آوری و اقتصاد مقاومتی، خودباوری و خودشکوفایی خانواده، معنویت، سیره فاطمی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسؤولیت‌پذیری و ایثار، سلامت و نشاط، اصلاح الگوی مصرف، از جمله موضوعات و محورهای برگزاری هفته زن است.

ترحمی با اشاره به اهمیت بررسی سیره حضرت امام و ترویج نگاه ایشان در خصوص حقوق زنان یادآور شد: در طول روزهای این هفته، برنامه‌هایی همچون وبینار آموزشی، در خصوص سلامت خانواده، تقدیر از بانوان توانمند جامعه‌ی هدف بهزیستی، پویش نشاط و شادابی بر فراز جبل‌النور، جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و معرفی ۵  نفر از بانوان فعال در عملکرد دوران کرونا برای پایش سلامت رایگان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، نه تنها در صحنه‌ی سیاسی اجتماعی، تحولی عظیم ایجاد کرد بلکه نگاه جامعه‌ی غرب‌زده‌ی گذشته به زنان را دچار تغییر اساسی کرد و روشن ساخت که بانوان در ساختار معرفتی جامعه و خانواده، نقش راهبردی دارند و باید در همه‌ی صحنه‌های اجتماعی، ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد کارکنان بهزیستی خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: وزنه‌ی سنگین بانوان در بهزیستی خراسان رضوی، متناسب با وظایف این نهاد مردمی است که شاکله‌ی اصلی آن، مددجویان هستند که نیاز به توجه، عاطفه و مهربانی دارند و این ویژگی‌ها، بر حسب ویژگی‌های آفرینشی، در زنان بیشتر از مردان است.

به گفته‌ی مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور بانوان، علاوه بر سهم بزرگ زنان در بخش کارکنان سازمان، بیش از نیمی از جمعیت هدف سازمان نیز از زنان تشکیل می‌شوند و لذا اهمیت زنان در این سازمان اجتماعی، بیش از پیش نمایان می‌شود.

ترحمی گفت: به دنبال آن هستیم تا با شناخت صحیح از زندگی حضرت زهرا(س) و از حضور سیاسی اجتماعی آن بانوی بزرگوار در کنار پدر و همسر گرانقدرشان، الگویی برای زنان شاغل در بهزیستی و زنان و دختران جامعه‌ی هدف بهزیستی فراهم آوریم.

وی تأکید کرد: معتقدیم ایشان الگوی کاملی برای زن امروز هستند و تمام نیازهای زن امروز از جمله، مادری، همسری، دختری، نگاه‌داشت حقوق اجتماعی، تعادل در تکالیف و حقوق خانوادگی و بایدها و شایدهای حضور زنان در جامعه، در زندگی و مرام فکری ایشان هست.

ترحمی یادآور شد: به همین جهت، عمده‌ی برنامه‌های این هفته را به بزرگداشت حضرت فاطمه(س) و شناخت سیره‌ی آن حضرت و بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی اختصاص داده‌ایم.

کد خبر 30106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد