اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان سال ادامه دارد

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3تا6سال تا پایان سال ادامه دارد ، از اواخر مرداد ماه تاکنون بیش از 51 هزار کودک غربالگری بینایی شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان از غربالگری 51 هزارو 482 کودک از اواخر مرداد ماه تاکنون خبر داد و افزود : اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3تا6سال تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود : بیش از 2 هزار 942 کودک به سطح دوم تخصصی ارجاع یافته اند  .

جهانشاهی هدف از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم را کاهش بروز تنبلی چشم وسایر اختلالات بینایی با  حداقل رساندن خطر انتقال بیماری  کووید 19 در کودکان 3-6 سال " عنوان کرد و به خانواده ها این اطمینان را داد که برنامه با نظر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان و با توجه به وضعیت شهرستانها از نظر احتمال خطر شیوع کووید 19 در مناطق مختلف استان اجرا  می گردد.

 همچنین جهت به حداقل رساندن تماس های بین فردی، غربالگری در سالجاری با دستگاه عیوب انکسار وشهر ستانهایی که زرد ویا سفید هستند با رعایت پر وتکل بهداشتی با Eچارت نیز  انجام می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان با تاکید بر اینکه والدین با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاههای غربال بینایی در شهرستانها مراجعه کنند توصیه کرد : در خصوص علایم تب، لرز، سرفه،گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا، قبل از مراجعه به پایگاه ها، خودارزیابی انجام داده و در صورت وجود هریک از علایم از مراجعه خودداری کنند و غربال حداقل دو هفته به تعویق بیفتد.  

جهانشاهی اظهار داشت : والدین جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره بهزیستی  شهر ستان  محل  سکونت خود ویا به سایت بهزیستی استان  به آدرس hormozganbeh.ir  مراجعه نمایند.

کد خبر 30102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد