تعامل فکری و مشارکت اجتماعی می‌تواند در راستای کمک به بهزیستی موثر باشد

شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی استان با هدف مدیریت و نظارت بر هزینه کرد مشارکت های مردمی و تعامل فکری و مشارکت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار در جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فکری و کمک‌های مالی  خیرین گفت: سازمان بهزیستی با توجه تنوع مأموریت‌ها که عمدتاً اجتماعی است و از پیچیدگی ها و سختی های خاصی هم برخوردار است طبیعی با اعتبارات دولتی نمی‌تواند همه ماموریت‌ها را سامان دهد و به نتیجه مطلوب برسد. عمده فعالیت‌های بهزیستی در حوزه های توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکتهای مردمی همه بر اهمیت توانمند سازی جامعه هدف تائید دارند که بتواند اول آسیبها و مشکلات را شناسایی و بعد برای پیشگیری و برون رفت از این آسیب‌ها چاره اندیشی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: عمدتاً کمک هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی، معلولین جسمی و حرکتی صورت می گیرد با توجه به حجم عظیمی که باید خدمات رسانی شود طبیعتا کار سختی است که نیاز به جلب مشارکت ها و کمک های خیرین را می طلبد. که بتوان هم جامعه هدف و هم خانواده های آسیب دیده را شناسایی و از طریق مشارکت های مردمی و خیرین کمک هایی را دریافت کنند.

مردانی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مشارکت های مردمی را صرفا کمک های مادی بدانیم شاید حوزه فعالیت سخت باشد و باید به سمت و سویی رفت که با عقد تفاهم نامه و همفکری با دستگاه هایی مثل دانشگاه ها و مجمع خیرین در راستای توانمندسازی و کمک به جامعه هدف گام مثبتی برداشته شود و اعضا با شناسایی خیرینی که در این حوزه کار کردن و مسائل و معضلات بهزیستی را می‌شناسند و با استفاده از ظرفیت های موجود برای ساماندهی جامعه هدف گام برداشت.

وی خواستار تشکیل شورای مشارکت ها با حضور اعضای اصلی شد و تاکید کرد: سازمان بهزیستی حدود انتظارات از اعضای شوراهای مشارکت را مشخص نماید و این مجموعه در شناسایی خیرین برای پیشبرد اهداف بهزیستی کمک کند.

مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: این شورا پس از وقفه طولانی برای نظارت و برنامه ریزی بر نحوه هزینه کرد کمک های خیرین تشکیل و همچنین بر برنامه ریزی برای افزایش مشارکت های مردمی در بخش دولتی و غیردولتی، ارتقا وضعیت خیرین و مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی و غیردولتی تاکید دارد.

عسگری افزود: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌هایی است که علی رغم مسئولیت های زیادی که دارد در برخی زمینه‌ها به دلیل کمبود اعتبار نیاز به مشارکت و کمک خیرین محسوس می باشد مشارکت مورد نیاز بهزیستی فقط جنبه جلب مشارکت مالی نیست بلکه تعامل فکری و مشارکت اجتماعی می‌تواند در راستای کمک به بهزیستی موثر باشد.

 وی خاطر نشان کرد: در راستای خدمات به افراد دارای معلولیت سیاست بهزیستی حضور معلول در بستر خانواده و ارائه خدمات در منزل است ولی بعضا در بعضی مواقع شرایط به شکلی است که باید فرد در مرکز نگهداری شود. که در حال حضار خدمات دهی  به جامعه هدف در قالب ۴۶ مرکز شبانه روزی ارائه می‌شود و بیشترین اعتبار تخصیصی بهزیستی در راستای بازتوانی و درمان افراد دارای معلولیت است که با این وجود نیاز به یاری و کمک خیرین احساس می شود.

کد خبر 30100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد