رفع محرومیت از مناطق حاشیه ای متن شهرها با مشارکت دستگاه های مختلف

سال ها است که پروژه محرومیت زدایی برای مناطق کم برخوردار در دستورکار سازمان بهزیستی قرار دارد و در این رهگذر تلاش های فراوانی برای محقق شدن آن صورت گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان مطلب بالا، خاطرنشان کرد: رفع محرومیت از مناطق حاشیه ای متن شهرها با نظارت مستقیم نهاد مقام معظم رهبری به عنوان رویکرد جدید در حال اجرا است که در این پروژه در شهرهای مختلف کشور، مناطقی که عملا تبدیل به حاشیه شده اند و در دل شهر قرار دارند با نگاهی ویژه و موشکافانه و همچنین با مشارکت دستگاه های ذیربط اقدامات خاصی برای آن ها تعریف شده و عملیاتی می شود. 
امین شاهرخی با اشاره به تجربه موفق پویش سراسری ایران همدل اظهار داشت: ایران همدل با محوریت نهاد مقام معظم رهبری در دوران همه گیری ویروس کرونا شکل گرفت تا کمک های مومنانه همه مردم ایران با مشارکت و همدلی دستگاه های اجرایی و موسسات خیریه و مردم نهاد در اختیار مردم قرار دهد که انصافا موفق بود، این پروژه محرومیت زدایی نیز آینده ای روشن را پیش رو دارد. 
وی در ادامه بیان داشت: مهمترین دستگاه های فعال در این پروژه، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، شهرداری، بنیاد مستضعفان، موسسات کلان خیریه و چندین ارگان دیگر هستند که محور اصلی آن ها نهاد مقام معظم رهبری است و تمام دستگاه های عضو، هرکدام نقش و مسئولیتی خاص به عهده دارند و به تناسب فعالیت های دستگاه ها اقدامات موثر در این پروژه نیز متفاوت می شود. 
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در این پروژه سه خانه تعریف شده است به نام های خانه امداد که کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) آن را مدیریت می کند و دستگاه های دیگر حمایت های خود را به آن خانه انجام می دهند. 
شاهرخی افزود: خانه هلال که توسط جمعیت هلال احمر چنین شرایطی را دارد و خانه بهزیست که سازمان بهزیستی آن را مدیریت کرده و دیگر ارگان های مرتبط هم پوشانی لازم را در آن با انجام تکالیف قانونی عهده دار شده اند.
وی به اقلیم شناسی در این پروژه پرداخت و بیان داشت: در این پروژه اقلیم شناسی های مختلف و نیازسنجی های متفاوتی بر مبنای مطالعات پرشمار علمی انجام شده است که بر این اساس در منطقه دروازه غار شهر تهران موسوم به محله شهید هرندی خانه هلال راه اندازی شد. 
این مسئول در ادامه افزود: در یکی از محلات شهرستان بهارستان خانه امداد شکل گرفت و در منطقه باغ آذری شهر تهران نیز خانه بهزیست خدمات خود را به مردم این منطقه ارائه خواهد داد. 
 وی در توضیح خدمات بهزیستی گفت: وظیفه سازمان بهزیستی در این خانه ها شناسایی آسیب های اجتماعی در جنبه های مختلف و پرمخاطره اجتماعی و توانبخشی است که پس از احصا و جمع آوری نیازها منابع نیز از طریق دستگاه های مختلف تامین و در اختیار مردم محروم این مناطق قرار داده می شود. 
مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان با تشکر از نگاه های فراسازمانی دستگاه های ذیربط، اذعان داشت: این خانه های متعلق و مختص به دستگاه یا ارگان خاصی نیست بلکه همه دستگاه های مرتبط در آن ها حضوری فعال داشته و خواهند داشت.

کد خبر 30098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد