مرکز جامع درمان اعتیاد در کردستان راه‌اندازی شد

مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد استان با ظرفیت ۷۰ نفر توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدئو کنفرانس در سنندج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، سیدصباح قریشی عصر دیروز در آئین افتتاح مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد کردستان که در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد.


وی افزود: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی استان کردستان در یک هزار و ۵۰۰متر مربع و زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع احداث شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان در ساخت ساختمان این مرکز ۱۰میلیارد ریال و در تجهیز کردن آن ۲۰میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی بیان کرد: در این مرکز برای ترک اعتیاد مراجعه‌کنندگان ۱۵ روز سم‌زدایی و ۷۵ روز اقامت با کمک ۸ نفر از پرسنل مرکز در نظر گرفته شده است.

قریشی گفت: در این مرکز علاوه‌ بر ترک اعتیاد؛ کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای در سه کارگاه برق، تعمیرلوازم خانگی و صنایع چوب با ظرفیت هرکارگاه ۱۵نفر برای افراد مراجع در نظر گرفته شده تا بعد از طی کردن دوره بازتوانی در رشته‌های آموزش داده شده مشغول به‌کار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پایان سخنان خود افزود: این مرکز ظرفیت بازتوانی و ترک اعتیاد ۷۰ نفر با بهره‌گیری از امکانات به‌روز را دارد.
همچنین ناصر کریمیان معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان در آیین بهره‌برداری از این مرکز گفت : این مرکز تجمیع، ترکیب و تلفیقی از تمام پروتکل‌های درمانی برای معتادان است.


کریمیان افزود: پذیرش معتادان در این مرکز شامل ۲ دوره خواهد بود که ۱۵ روز اول مرحله سم‌زدایی و سه ماه و نیم تا چهار ماه بعد آن نیز اقامت افراد معتاد در این مکان برای بهبودی کامل است.
کریمیان گفت: معتادانی که در این مرکز پذیرش می‌شوند هشت ماه پس از دوره اقامتی، (چهار ماهه) با مرکز ارتباط دارند و در طول هفته چند جلسه باید در کلاس‌های آموزشی و روان‌شناختی شرکت کنند.
در حال حاضر ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان کردستان فعال است.

کد خبر 30097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد