معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری: مجموعه دولت، سازمان بهزیستی را در بهترین دوران خود نسبت به گذشته ارزیابی می کند

نشست هم‌اندیشی دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری، صبح امروز ۸ بهمن ماه جاری در ساختمان ستاد بهزیستی کشور، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری با اشاره به رضایتمندی مجموعه دولت از سازمان بهزیستی گفت: مجموعه دولت، سازمان بهزیستی را در بهترین دوران خود نسبت به گذشته ارزیابی می کند.

وی عملکرد بهزیستی در زمینه برون سپاری را از بهترین موفقیت های بهزیستی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و سپردن کارها به مردم در نگهداری از افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان، اداره مهد های کودک و... اداره ۴۵ هزار مرکز و موسسه توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان بهزیستی کار بزرگی است که بار سنگینی را از روی دوش دولت برداشته است.

دکتر امید درخصوص ارائه طرح های مشترک توسعه روستایی با بهزیستی نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: برای اجرای طرح های بهزیستی در روستاها نیز همکاری کامل و لازم را خواهیم داشت، مثلا برای اعطای تسهیلات کمک به افراد دارای معلولیت و.. اعتبار لازم را در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار می گذاریم.

وی همچنین به اجرای طرح آمایش روستاها و تغییر بافت در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قرار است زمین های جدید به بافت ها الحاق شود می توان سهمیه ای برای تأمین زمین مسکن مددجویی سازمان های حمایتی در نظر گرفت.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری همچنین طرح بهزیستی برای استفاده از کارفرمایان در به کارگیری مددجویان را تجربه ای عالی و قابل توصیه به تمامی نهادها عنوان کرد و گفت: قطعا تجارب خوبی از اجرای این طرح دارید و مشکلات احتمالی آن را حل کرده اید.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح های اشتغال روستایی در سراسر کشور در دست افتتاح است؛ با هزینه کرد منابع جدید برای اشتغال پایدار روستایی هم می توانید از این طرح (یعنی پرداخت پول به کارفرما و تعهد گرفتن از او برای به کارگیری مددجو) استفاده کنید.

دکتر امید با تاکید بر اینکه این دولت در توجه به محرومین و نیازمندان کوتاهی نکرده است، نیز گفت: بی انصافی است اگر کسی به دولت در توجه به محرومان، نیازمندان و... نمره قبولی ندهد.

کد خبر 30086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد