افتتاح مرکز درمان اعتیاد با رویکرد اشتغال‌زایی در اردبیل

دو مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد آقایان و بانوان در شهرستان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دو مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد، عصر امروز در شهرستان اردبیل با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر رفاه و مسؤولان استانی افتتاح شد.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یکصد نفر در دو مرکز جامع آقایان و بانوان اردبیل در حال طی روند درمانی و ترک اعتیاد هستند.

وی افزود: اکثر افراد پس از خروج از کمپ‌های ترک اعتیاد، مجددا اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کردند، که خوشبختانه با افتتاح این دو مرکز و اقدامات صورت گرفته، شاهد قطع این روند خواهیم بود.

استاندار اردبیل بیان داشت: در این دو مرکز، اشتغال‌زایی حین درمان و ترک اعتیاد، انجام شده و برای تدابیری برای اشتغال ثابت این افراد پس از ترک مرکز، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات درمانی و اشتغال‌زایی، با خانواده این افراد جلسات مختلف مشاوره انجام می‌گیرد تا فرد به شکل کامل از دام اعتیاد رهایی یافته و دیگر گرفتار اعتیاد نشود.

اختصاص تسهیلات بلاعوض برای توسعه مرکز

بهنام‌جو تصریح کرد: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد ویژه آقایان با سرمایه حدودا ۱۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است و طبق قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مرکز و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بلاعوض به این مرکز اعطا خواهد شد.

ایجاد واحدهای اشتغال‌زایی برای مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اشتغال مددجویان این مرکز اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده، یک واحد نساجی تاسیس شده و به‌زودی واحدهای بافت فرش و بسته‌بندی آجیل خشک طی سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و سال آینده واحدهای پرورش ماهی و گل رز نیز به چرخه اشتغال این مرکز اضافه خواهد شد.

بهزاد ستاری بیان داشت: پس از درمان مددجویان، جهت شروع شغل ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت و ۵ سال حق بیمه نیز واریز خواهد شد که امیداوریم مبلغ قرض‌الحسنه به یک‌صد میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی گفت: افراد در این کمپ ۴ ماه حضور خواهند داشت و سپس به مدت ۸ ماه به شکل مستمر و به همراه خانواده، با مرکز در ارتباط خواهند بود.

کد خبر 30070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد