صدها واحد مسکونی نیمه‌تمام مددجویی تا ۶ ماه آینده تکمیل و تحویل بهزیستی می‌شود

بر اساس مصوبات کمیته‌ی مسکن محرومین خراسان رضوی، تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام مددجویان بهزیستی در اولویت اقدام قرار گرفت.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، در نشست این کمیته که روز هفتم بهمن در دفتر مدیر کل اجتماعی استانداری خراسان رضوی تشکیل شد مقرر گردید واحدهای نیمه‌تمام مربوط به مددجویان بهزیستی که به دلایل اقتصادی، افزایش هزینه‌های ساخت و برخی شرایط دیگر معطل یا متوقف مانده، با کمک خیرین و یا اعتبارات سایر بخش‌ها تکمیل گردد.

حمیده محدث با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: در مجموع حدود ۱۸۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام در شهرستان‌های مختلف استان در دست احداث می‌باشد که به خاطر شرایط ویژه‌ی اقتصادی و افزایش هزینه‌های ساخت، با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه این واحدها در قالب تفاهمات سه یا پنجگانه با نهادهای انقلابی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، معاونت محرومیت‌زدایی سپاه، و بهزیستی در حال ساخت بوده است گفت: متأسفانه به خاطر تغییر ناگهانی شرایط اقتصادی که ناشی از توطئه دشمنان انقلاب و تحریم‌های ظالمانه بوده است به اتمام نرسیده و با اینکه تعهدات طرف‌های تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شده، این واحدها نیمه تمام مانده است.

محدث یادآور شد: ۲۰ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان فیروزه جزو این واحدهاست که تکمیل آن آغاز شده و ۶ واحد از این خانه‌های مددجویی در دهه‌ی فجر تکمیل و بهره‌برداری و ۲۴ واحد دیگر هم تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی در همین زمینه اظهار داشت: همچنین ۴۰ واحد مسکونی در شهرستان رشتخوار به صورت نیمه‌تمام داشتیم که مقرر شد بنیاد علوی با کمک‌های ویژه، این واحدها را تکمیل کند و تحویل بهزیستی نماید.

محدث همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای شناسایی، ارزیابی دقیق اقتصادی و تکمیل سایر واحدهای نیمه‌تمام مددجویی در کمیته‌ی مسکن محرومین ذیل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی خبر داد.

وی تأکید کرد: مدیر کل اجتماعی استانداری و مسؤولین نهادهای اجرایی و انقلابی و خیرین حاضر در جلسه، تأکید داشتند که منابع گوناگون موجود دولت و حاکمیت در این زمینه بررسی و کمک‌های فوری برای تکمیل این واحدها ارائه شود تا مددجویان عزیزمان بتوانند در خانه‌های خودشان اسکان یابند.

وی با یادآوری اینکه ۱۲۶۰ مورد از این واحدها در روستا و ۵۴۰ واحد در شهرها واقع شده گفت: در سال گذشته و امسال در مجموع ۲۸۷ واحد مسکونی ذیل تفاهم‌نامه‌های مختلف در حال ساخت برای مددجویان عزیز فاقد مسکن می‌باشد که با تلاش‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم که حداکثر ظرف شش ماه آینده، این خانه‌ها تکمیل و به مددجویان تحویل گردد.

وی همچنین از رایزنی با شهرداری و بنیاد برکت رضوی برای اختصاص ۵۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: امیدواریم واحدهایی که از سوی مجموعه‌ی شهرداری و بنیاد برکت رضوی با وصیت واقفان به سادات اختصاص یافته شامل حال مددجویان سادات ما هم بشود و بتوانیم تعدادی از عزیزان تحت پوشش که فاقد مسکن بوده و نیازمند سرپناه می‌باشند را در این واحدها سکنی دهیم.

کد خبر 30063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد