مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در قزوین افتتاح شد

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان قزوین تحت عنوان مرکز نور امید با حضور جمعی از مسوولان استانی بعدازظهر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، این مرکز یکی از ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور مربوط به سازمان بهزیستی بود که امروز به شکل همزمان در مراسم ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
ساختمان این مرکز از سوی اداره کل بهزیستی استان قزوین تخصیص یافته و تجهیزات آن نیز از سوی خیران تامین شده و خدمات آن نیز برای ارایه به معتادان به بخش خصوصی برون سپاری شده است.
این مرکز ظرفیت پذیرش و نگهداری ۶۰ معتاد را داراست و هم اکنون در بدو فعالیت خود ۳۰ مددجو را پذیرش کرده است.
سم زدایی و مداخلات اجتماعی و روانی و بازتوانی و حرفه آموزی معتادان از جمله خدمات این مرکز به شمار می رود.
معتادان در این مرکز ۱۲ ماه اقامت دارند که چهار ماه آن در قالب بستری و ارایه خدمات سم زدایی و مداخلات اجتماعی و روانی است و هشت ماه نیز خدمات سرپایی در قالب حرفه آموزی است که آنان را آماده بازگشت به جامعه می کند.
بخش زیادی از هزینه نگهداری معتادان در این مرکز به شکل پلکانی از سوی سازمان بهزیستی به شکل یارانه تامین می شود و بخش کمی نیز از سوی بیماران پرداخت می شود.
بهزیستی برای نگهداری هر بیمار معتاد در این مرکز ماهانه ۱۵ میلیون ریال یارانه اعطا می کند.
محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، عیسی قبادی معاون هماهنگی اقتصادی استاندار، علیرضا وارثی و رضا گروسی مدیران کل بهزیستی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی و علی رحمانی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در آئین بهره برداری از این مرکز حضور داشتند.

کد خبر 30057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد