افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین قم

طی مراسمی و بصورت ویدئوکنفرانس مرکز جامع درمان و بازتوانی قم و 23 استان دیگر توسط دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم در آیین افتتاح این مرکز که با حضور آقایان ملیحی معاون دادستان قم، کاویانی مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی و شریفی دبیر شواری هماهنگی برگزار شدضمن اعلام این خبر افزود : پیرو برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور مقرر شد در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین افتتاح و راه اندازی شود که تا کنون در 6 مرکز استان این مراکز افتتاح شده است و افتتاح 24 مرکز دیگر طی مراسمی با حضور دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر قبادی دانا ریاست سازمان بهزیستی کشور ، مسولین ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضائیه و جمعی از مسولین کشوری و لشکری امروز انجام شد .

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به راه اندازی این مراکز با مجوز بهزیستی ومدیریت بخش غیردولتی افزود : در استان قم این مرکز بامجوز و نظارت اداره کل بهزیستی و توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت 5200 متر مربع با زیربنای 1300 متر مربع و ظرفیت اسمی 100 نفر (که مرکز تا 170 نفر هم قابلیت افزایش ظرفیت دارد) و سرمایه گذاری 14 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و در هر دوره هم ظرفیت کارگاهی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 20 معتاد بهبود یافته را دارد.

پهلوانی در خصوص فعالیت مرکز جامع درمان معتادین گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال است و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت و در کنار این خدمات خانواده افراد پذیرش شده هم به مدت یکسال از خدمات آموزشی برخوردار خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی قم افزود : در صورت کسب مهارت و  اشتغال  افراد بهبود یافته به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد تا زمینه استقلال و خودکفائی بهبودیافتگان فراهم شود.

پهلوانی با اشاره به مطالعات متعددی که در زمینه روش های درمان معتادین صورت گرفته خاطرنشان کرد ایجاد این مراکز نقش چشمگیری در خصوص عدم بازگشت بهبودیافتگان به مصرف مواد خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با استفاده از خدمات تخصصی این مرکز همچون پزشک ، روانشناس ، مددکار ، مربی فنی و حرفه ای و... درمان موفق را تا 40% افزایش دهیم .

در ابتدای این مراسم دکتروهبی زاده صاحب امتیاز مرکز ماهور گزارشی از فرایند انجام شده و روال پذیرش ودرمان مرکز ارائه کرد.

لازم به ذکر است مرکز جامع درمان وبازتوانی معتادین ماهور قم در کلیومتر 2 جاده قدیم قم تهران افتتاح و راه اندازی شد.

کد خبر 30044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد