نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی مازندران افتتاح شد

آیین افتتاح سراسری ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی، دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل بهزیستی مازندران و برخی مسئولان استانی و شهرستانی، همزمان در سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس در مرکز خورشید سلامت شهرستان جویبار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی، مدیر کل بهزیستی مازندران در افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خورشید سلامت جویبار ضمن تشکر و قدردانی از مقام عالی وزارت دکتر شریعتمداری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی،  گفت: این مرکز در مساحت 3 هزار متر مربع عرصه و عیان احداث و از طریق ماده28 به بخش خصوصی واگذار گردید و با سرمایه گذاری بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون تومان ازجانب بهزیستی و بخش خصوصی و با اشتغال ده نفر کادر درمانی و خدماتی راه اندازی شده است.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز 60 نفر  می باشد،  گفت:   با توجه به شرایط کرونا 30نفر اجازه پذیرش دارند و در حال حاضر 30 نفر پذیرش شدند و  10 نفر نیز در مرحله سم زدایی هستند. 
 مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: به منظور حرفه آموزی، اشتغال بیماران و صدور مجوز جهت مربیگری افراد واجد الشرایط این مرکز، تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای منعقد و پیش بینی برای دریافت تسهیلات کارفرمایی و خود اشتغالی انجام شده است.
وی با بیان اینکه سه کارگاه حرفه آموزی در این  مرکز در حال فعالیت هستند، ادامه داد: آموزش آرایشگری، خیاطی و پرورش گل و گیاه و نهال در حال انجام و درآینده نیز پرورش قارچ و آموزش آشپزی و آموزش کشت زعفران در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسوول به شرایط اقلیمی و وجود بازار مناسب جهت فروش گل و گیاه اشاره کرد و گفت: با همکاری جهاد کشاورزی کارگاه آموزشی، پرورش نهال، گل به ویژه گل نرگس و گیاه در این مرکز برگزار می شود که در حال حاضر 5 نفر در حال آموزش هستند.
مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با فنی و حرفه ای و بررسی انجام شده تعدادی از بیماران علاقمند به آموزش خیاطی بودند که فضای آموزشی به مساحت 30 متر توسط مرکز آماده سازی و تجهیزات لازم نیز با همکاری فنی و حرفه ای انجام شده است که در زمینه البسه بیمارستانی تعداد 5 نفر به صورت آموزشی و تولیدی فعالیت می کنند.
مدیر کل بهزیستی به حرفه پیرایشگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کارگاه آموزش آرایشگری نیز برگزار و در حال حاضر تعداد 5 نفر در حال آموزش هستند.
دکتر گوهر دهی انعقاد تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی جهت تجهیز کارگاه های حرفه آموزی و دریافت مصوبه از شورای گفتگو جهت رایگان نمودن صدور مجوز کسب و کار جامعه هدف، به ویژه بیماران مرکز جامع اعتیاد را از اقدامات در حال پیگیری دانست و ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه با اصناف جهت صدور مجوز کسب و کار بصورت نیم بها و رایگان و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری،جهت اخذ زمین جنب مرکز به مساحت 7هزار متر مربع جهت پرورش زعفران و حبوبات و ایجاد کارگاه آموزشی پرورش گل و آشپزی از دیگر برنامه های بهزیستی می باشد.

کد خبر 30033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد