اولین مرکز جامع  درمان و بازتوانی اعتیاد در خوزستان افتتاح شد

عصر امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و همزمان با ۲۳ استان دیگر، اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی خوزستان در آبادان، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی استان خوزستان  در آیین افتتاح این مرکز با حضور مسئولان محلی عنوان کرد:با توجه به تجربیات گذشته در درمان اعتیاد، تاسیس یک مرکز درمانی  با تجمیع همه مدل های درمانی  و با هدف تداوم و استمرار درمان و بصورت اقامتی ضروری به نظر می رسید.

 غلامرضا صدیق راد با بیان اینکه ؛ الگوی درمان در این مراکز پروسه یکساله است که شامل ۴ ماه اقامتی و ۸ ماه کلاس آموزشی (۵۲)جلسه ای  است افزود : آموزش و فراگیری یک حرفه در طول درمان درمراکز از نکات قابل توجه و اساسی این طرحهاست .

وی با اشاره به اینکه؛ این ملک با مساحت ۴۰۳۶ متر مربع و زیربنای ۹۱۳ متر مربع  توسط بهزیستی در اختیار مرکز قرار داده شده است ، بیان کرد : مددجویان این مراکز پس از پایان پروسه یکساله درمانی خود درصورتی که فاقد شغل باشند می توانند از وام خود اشتغالی ۵۰۰ میلیون ریالی برای خود ،اشتغال ایجاد کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان یاد آور شد: ظرفیت اسمی این مرکز ۶۰  نفر بوده که در حال حاضر با ۵۰ مددجو و ۱۴ پرسنل و ۳ کارگاه اشتغال شامل کارگاه بلوک زنی ،قالی بافی و برق صنعتی  شروع به فعالیت کرده است.

کد خبر 30032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد