افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در ارومیه

آیین سراسری افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان و برخی مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس در مرکز همای امیدزندگی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه مرکز جامع بازتوانی برای اولین بار در مراکز استانها با هدف مهارت آموزی، پروسه درمان معتادان سپری می شود، گفت: در این مرکز پروسه درمانی یکساله بوده که طی ۴ ماه اول مرحله سم زدایی بدون استفاده از دارو با اقامت شبانه روزی فرد انجام می شود. 

وی ادامه داد: در مرحله دوم پروسه درمان، معتاد پس از ۴ ماه اقامت در مرکز، ترخیص شده و طی ۸ ماه ملزم به گذراندن جلسات مشاوره، مهارتاموزی، مددکاری در مرکز خواهد بود. 

فریور باتاکید براینکه ۸۰ درصد این روش درمانی مبتنی بر ایجاد اشتغال است، گفت: باهمکاری سازمان فنی و حرفه ای کارگاهها و کلاسهای حرفه آموزی در این مرکز دایر است و معتادان در طول درمان حرفه و مهارتی را کسب و صاحب مدرک برای ورود به بازار کار می شوند.

وی با بیان اینکه سالن جوشکاری و خیاطی برای مهارت آموزی معتادین در مرکز دایر است،گفت: در برنامه های اتی مهارت پرورش قارچ،گیاهان دارویی و گلهای اپارتمانی نیز در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در طول درمان، توجه و جلب حمایت خانواده برای فرد معتاد در حال ترک، یک اصل اساسی محسوب می شود، اظهار کرد: ایجاد انگیزه و حمایت برای ترک فرد معتاد،در اجرای موفقیت امیز طرح بسیار مهم و اساسی است.

فریور با اشاره به اینکه حمایت کارآفرینان از معتادین بهبود یافته فرصتی مضاعف برای این افراد در جذب در جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: چنانچه کارفرمایی زمینه اشتغال معتاد بهبود یافته ای را فراهم کند می تواند از تسهیلات وام ۴ درصد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ازای بکارگیری هر معتاد وپرداخت ۲۳ درصد حق بیمه به مدت ۵ سال توسط بهزیستی بهره مند شود. 

وی اجرای موفقیت آمیز این طرح در مقایسه با اجرای پروسه درمان سرپایی در سایر کمپ ها را امید بخش دانست و گفت: مددکاران و روانشناسان مرکز همواره با حمایت از معتاد در استانه ترک و جلب حمایت خانواده در تلاش خواهد بود. 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه درمان برای یک دوره یکساله در مرکز جامع بازتوانی ۹ میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه درمان به معتاد بهبود یافته پس از تکمیل پروسه یکساله درمان امکان پذیر است.

وی یادآور شد: این مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در مساحت ۶۴۵۹ مترمربع در هر دوره ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر را دارد.

کد خبر 30021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد