نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان کشور در استان البرز افتتاح شد

در آیینی با حضور دکتر محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و در استان البرز با حضور دکتراسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی ، دکتر نورمحمد فردی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری ، دکتر مریم اسماعیلی فر مدیرکل امور بانوان استانداری و سردار حسینی دبیرستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان بصورت ویدیوکنفرانس همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در سراسر کشور افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، در این مراسم که سهم استان البرز یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان بود دکتر حیدری در جمع خبرنگاران گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد مهربانو با ظرفیت اسمی 90 نفر و ظرفیت اسمی سرپایی 300 نفر و همچنین عرصه 250 متر مربع و اعیان 600 متر مربع که شامل 7 اتاق و 1 سالن است نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان در کل کشور می باشد که در استان البرز به صورت پایلوت افتتاح گردید.

وی ادامه داد: مرکز جامع درمان اعتیاد کلیه فعالیت های چرخه ی درمان اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع شده انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود : فرد دچار مشکل اعتیاد به مدت یک سال تحت نظارت و نگهداری این مرکز است که طی این مدت چهار ماه به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی خدمات دریافت می کند.

وی تصریح کرد : چرخه درمان در این مرکز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار صورت می گیرد.

دکتر اسدالله حیدری گفت : از مزایای تأسیس این مراکز می توان به پیگیری درمان پس از سم زدایی اشاره کرد که فرد بهبودیافته پس از سم زدایی تحت درمان روانی اجتماعی و بازپروری قرار می گیرد و در این مدت 52 جلسه آموزشی برای خانواده وی نیز برگزار می گردد و در ادامه تا چندین سال به منظور رهایی کامل از اعتیاد این روند با پیگیری مددکاران اجتماعی در خصوص شرایط فرد و وضعیت خانواده وی تداوم خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یک کارگاه فعال عروسک سازی با ظرفیت اشتغال 10 نفر ویژه بانوان از جمله برنامه های دائمی این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در زمینه اشتغال فرد بهبود یافته افزود: فرد بهبود یافته با شرط وجود یک سال پاکی از سوءمصرف مواد مخدر، قادر به دریافت پنجاه میلیون وام اشتغال و در خصوص کارفرمایانی که برای این افراد زمینه اشتغال را فراهم می کنند نیز به ازای هر بیمار پنجاه میلیون تومان وام کارفرمایی درنظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است مرکز جامع درمان اعتیاد مردان استان البرز نیز در هفته بهزیستی افتتاح گردیده بود و همچنین ۹۰ کمپ ترک اعتیاد ، ۱۶ مراکز کاهش آسیب، دو مرکزتوانمندسازی افراد بهبود یافته از اعتیاد ، دو مرکز شلتر، دو مرکز DIC و هشت مرکز درمان اعتیاد سرپایی در حال حاضر تحت نظارت بهزیستی استان البرز می باشند.   

کد خبر 30019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد