سمیرم| تقدیر از دستگاه‌های فعال در امر مناسب‌سازی 

جلسه بررسی  وضعیت مناسب‌سازی شهرستان سمیرم با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و روسای دستگاه‌های اجرایی با رعایت کلیه موازین بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19،  در محل اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان سمیرم، این جلسه با هدف بررسی وضعیت مناسب‌سازی و دسترس پذیر بودن معابر و ادارت شهرستان، ارائه راهکارهای دسترسی افراد دارای معلولیت و سالمندان به اماکن و معابر عمومی در محل اداره بهزیستی برگزار شد.
زهرا سادات داودی ریاست اداره بهزیستی ضمن تشکر از اهتمام ویژه دستگاه ها به امر مناسب‌سازی اذعان کرد: متاسفانه وضعیت جغرافیایی شهرستان و بحث ارتفاع یکی از عمده مشکلات در اجرای صحیح اصول مناسب‌سازی می‌باشد ولیکن در بیشتر مواقع نگاه جامعه نیازمند بازنگری و فرهنگ‌سازی در این خصوص است. مردم باید باور داشته باشند که افراد دارای معلولیت باید در بطن جامعه باشند و مناسب‌سازی به منصه  ظهور گذاشتن  این شعار در جامعه است.
در ادامه فخری زاده معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بر لزوم رعایت مناسب‌سازی در ساختمان‌های در حال احداث در ادارات تاکید کرد و افزود: این اماکن در صورت عدم لحاظ این موازین، مجوز فنی و تاییدی نخواهند گرفت.
وی ضمن بررسی موانع پیش روی ادارات در اعمال اصول مناسب‌سازی گفت: هر انسان سالمی نیز بطور مقطعی بر اثر حوادث غیر قابل پیش بینی همچون تصادفات ممکن است نیاز ویژه به استفاده از ورودی ادارات، بانک و معابر پیدا کند، لذا اهتمام به امر مناسب‌سازی مختص قشر ی خاص همچون افراد دارای معلولیت و سالمندان نیست. 
خاطر نشان می‌شود در پایان این جلسه از اداراتی که بطور فعال در حوزه مناسب سازی تلاش کرده بودند با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.
 

کد خبر 29985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد