بهزیستی زنجان به بیش از 300 مددجو خدمات ویزیت در منزل ارائه می کند

زنجان | مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از حضور تیم های ویزیت در منزل و ارتقائ سلامت جسمانی و روانی بیماران تحت پوشش بهزیستی خبرداد و گفت :مراکز ارائه دهنده خدمات در منزل در قبال دریافت یارانه از بهزیستی بصورت ماهانه در منزل 150 توانخواه ذهنی، 100 بیمار اعصاب و روان و60 سالمند حضور یافته ونسبت به ارائه خدمات پزشکی، توانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره روانپزشکی اقدام می نمایند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان رزاق منافی تصریح کرد : از جمله مراکزی که بی وقفه به فعالیت خود ادامه می دهند مراکز شبانه روزی بهزیستی است  و در حال حاضر68 نفر درمرکز سالمندان ، 292نفر در مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن،145نفر درمراکز نگهداری معلولین ذهنی و350 نفر در کمپ های ترک اعتیاد اجباری و اختیاری و 52  نفر نیز در مراکز شبه خانواده بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند .

  وی افزود : خدمات مراکز برقرار و پرسنل ضمن ارائه خدمت معمول به علت الزامات و رعایت پروتکلهای بهداشتی خاص تمام سعی و همت خود را برای تضمین سلامت مددجویان و محافظت مراکز از ورود ویروس کرونا اعمال می کنند که به یاری خداوند تا کنون موفقیت های خوبی در این زمینه داشته ایم .

منافی خاطر نشان کرد : یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه ی افراد دارای معلولیت در دی ماه با تعرفه مصوب جدید هئیت وزیران پرداخت گردیده است .

منافی با اشاره به اینکه پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد ، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه توانبخشی32 جلسه کمیسیون پزشکی تشکیل و برای 375 نفر نیز کارت معلولیت صادر شده است و 504 نفر در مراکز شبانه روزی پذیرش شده و461  نفر نیز از خدمات مراکز روزانه توانبخشی بهره مند شده اند .

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در خصوص کارآفرینی و حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت گفت : از ابتدای سال جاری 92 طرح خود اشتغالی و 44 فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی  به 42 نفر از افراد دارای معلولیت پرداخت شده است .

کد خبر 29977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد