۴۰۰ معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: تیم غربالگری مرکز دادگاه درمان مدار سازمان بهزیستی استان بالغ بر ۶۰۰ معتاد متجاهر را غربال کرده و ۴۰۰ نفر را در مراکز اقامتی تحت درمان قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی اظهار داشت: مراکز سرپناه شبانه و مراکز توانمندسازی ۳۰ نفر ظرفیت دارند ولی گاهی اوقات در روزهای سرد سال تا ۴۵ نفر را هم پذیرش می‌کنند.

وی افزود: با شروع فصل سرما سازمان بهزیستی خدمات را به صورت شبانه روزی ارایه می‌دهد و درطول روز هم برای پذیرش معتادان اقدام می‌کند.

این مسوول گفت: ارایه خدمات بهداشتی به معتادان بی سرپناه و تزریقی، ارایه بسته بهداشتی، تحویل یک وعده غذایی، فراهم سازی امکان استحمام، برگزاری جلسات آموزشی و تهیه لباس‌های مناسب از جمله خدماتی است که در این مراکز ارایه می‌شود.

غلامرضایی اضافه کرد: بهزیستی استان قزوین، سه مرکز سرپناه شبانه دارد که یکی از این مراکز ویژه بانوان و ۲ مرکز ویژه آقایان است.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان قزوین علاوه بر این مراکز، دارای ۲ مرکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته است که در آنها به معتادانی که پس از بهبود، مکانی برای زندگی ندارند، خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول گفت: در استان قزوین ۱۴ مرکز ترک اعتیاد هم وجود دارد که به صورت مستمر، معتادان متجاهر را پذیرش می‌کنند و خدمات ترک اولیه و بازسازی روانی و رفتاری بیمار را براساس دستورالعمل مراقبتی ارایه می‌نمایند.

کد خبر 29969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد