یکصد و هفده مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان مازندران در حال آماده سازی جهت آغاز فعالیت هستند

مدیر کل بهزیستی استان مازندران از ارائه ۲۲ خدمت سطح اول بهزیستی به جامعه هدف و سایر اقشار جامعه توسط مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان با محوریت خدمات الکترونیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان از تسهیل دریافت خدمات مددجویی به جامعه هدف و سایر اقشار جامعه توسط مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت : بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقاء سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی ، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است .

وی افزود : مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان  بهزیستی، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و... فعالیت خواهند کرد و 22 خدمت سطح اول بهزیستی در همه حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در این مراکز ارائه خواهد شد .

دکتر گوهردهی  با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی ادارات کوچک بهزیستی و محلی برای همدلی مردم است، تصریح کرد :این مراکز با اهداف ۱۹ گانه خود و با تمرکز بر الکترونیک محور، مددکار محور، خانواده محور و اجتماع محورفعالیت دارند که از مهمترین اهداف آن می‌توان به جذب مشارکت‌های مردمی و تقویت رویکرد ارائه سریع و بهنگام خدمات به جامعه هدف اشاره داشت.

مدیر کل بهزیستی مازندران  بالا رفتن پوشش خدمات و نفوذ بیشتر خدمات را از مزیت‌های فعالیت مراکز +زندگی برشمرد و تصریح کرد: یکی از رویکردهایی که در مراکز +زندگی وجود دارد در واقع برنامه مبتنی بر سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع است؛ از طرفی رویکرد ما از غیرفعال به فعال تبدیل و پرونده اجتماعی خانوار تشکیل می‌شود که در این مرحله نه تنها به مددجویان بلکه به تمامی جامعه پیرامونی مراکز +زندگی، خدمات ارائه می‌دهیم.

دکتر گوهردهی به نحوه تشکیل این مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان‌مستمری بگیر دراستان مازندران  اشاره کرد و افزود :  بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

وی یادآورشد :تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

دکتر گوهردهی خاطر نشان کرد : افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه افزود : با آغاز به کار این مراکز حدود ۶۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌ رشته های مددکاری ، روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی و..... بعنوان صاحبان امتیاز و مسئولان فنی ومددکاران و کارشناس مشغول به فعالیت خواهند شد.

دکتر گوهردهی  بر نقش اطلاع‌رسانی به آحاد مردم بالاخص مددجویان در سطح رسانه‌های ملی و محلی در راستای توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که مراکز + زندگی  محله‌محور هستند که باید با گفتمان اجتماعی در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

کد خبر 29967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد