همه‌ی فعالیت‌های پیشگیرانه و مددکاری بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مراکز مثبت زندگی، یک برنامه‌ی راهبردی و دائمی است و در آینده تا حدود مقدورات قانونی، توسعه خواهند یافت.

دکتر حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)، نهادهایی مردمی، محله محور و مددکار محور و مبتنی بر خدمات الکترونیک هستند افزود: سازمان بهزیستی در صدد واگذاری خدمات تخصصی به بخش غیر دولتی با هدف بالا بردن کیفیت خدمات است.

وی افزود: تجربه‌ی سازمان‌های اجتماعی در سطح جهان این نکته را به اثبات رسانده که هر جا مردم در میدان عمل باشند و دولت نقش نظارتی داشته باشد نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

پوریوسف اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی در استمرار مردمی‌سازی و ارائه‌ی خدمات تخصصی به مددجویان و نیز در جهت سهولت دسترسی مددجویان عزیز به خدمات بهزیستی می‌باشد.

وی اضافه کرد: پیش از این مجتمع‌های خدمات بهزیستی، کلینیک‌های مددکاری، مراکز سلامت روان محلی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و مراکز غربالگری بینایی و شنوایی را در شهرها و بخش‌ها داشتیم که همه‌ی آنها در تشکل جدید مرکز مثبت زندگی سازماندهی شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از انتقال قطعی ۷۰ هزار پرونده به ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در مشهد و شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۷ مرکز در مشهد فعال هستند که ۳۴ هزار پرونده را در اختیار دارند.

وی تأکید کرد: در همین دو ماه نخست فعالیت، مددکاران این مراکز ۱۵ هزار بازدید منزل داشته‌اند که در طول چند سال گذشته از نظر تعداد و کوتاهی زمان، کم‌سابقه است.

پوریوسف گفت: تمام اقدامات مددکاری و از جمله بازدید از منازل و گفتگو با مددجویان در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده ثبت می‌شود و کل اطلاعات سامانه در لحظه قابل رصد و نظارت است.

وی گفت: اگر چه مراکز مثبت زندگی در آغاز کار، ممکن است نقایص و اشکالاتی داشته باشند اما این اشکالات به تدریج مرتفع می‌شود و انجام خدمات، روال سریع‌تری به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: خدمات قرار است به شکل محله‌محور باشد و بخشی از فعالیت مراکز مثبت، جذب و جلب مشارکت مادی و معنوی مردم و نهادهای محلی در افزایش کیفیت خدمات به مددجویان عزیز می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: عمده‌ی فعالیت‌هایی که به این مراکز سپرده شده، اقدامات و تلاش‌های مددکاری برای شناخت بیشتر مددجویان، تلاش برای رفع نیازهای مادی و معنوی آنان، تلاش برای توانمندسازی اجتماعی مددجویان و در نهایت استقلال و بازتوانی آنان می‌باشد.

پوریوسف همچنین به این نکته اشاره کرد که مردم و مددجویان از طریق سامانه‌ی دیده‌بان می‌توانند خدمات و برنامه‌های این مراکز را رصد کنند و در صورت داشتن انتقاد، نظر یا پیشنهاد برای بهبود کار مراکز، موضوع را با این سامانه مطرح نمایند که بسرعت در سازمان بهزیستی بررسی و به استان‌ها منتقل می‌شود تا به نتیجه برسد و در هر مرحله هم بازخورد آن به فرد پیشنهاد دهنده داده خواهد شد.

کد خبر 29957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد