ایجاد محیطی گرم برای کارتن خواب‌ها در شب‌های سرد زمستانی

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: در استان تهران دو نوع مرکز برای نگهداری از معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها در شب‌های سرد زمستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، محسن فتاپور افزود: نوع اول این مراکز، گرمخانه ها هستند که توسط شهرداری ایجاد شده اند. نوع دوم، شلترها هستند که توسط سازمان بهزیستی اداره می شوند.

این مسئول در سازمان بهزیستی اظهار کرد: در استان تهران 11 شلتر ایجاد شده است که هم به زنان و هم به مردان خدمت‌رسانی می کنند.

فتاپور گفت: این مراکز تا 30 نفر ظرفیت دارند، اما از آنجایی که هوا بسیار سرد شده است، توصیه شده کف خوابی هم انجام شود بنابراین ظرفیت به 80 نفر نیز میرسد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران بیان کرد: افراد در این مراکز، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند و می توانند حمام کرده و شب را از سرمای بیرون در امان بمانند.

وی با اشاره به ویروس کرونا و اقدامات بهداشتی افزود: اقلام بهداشتی این مراکز توسط سازمان بهزیستی تامین و توزیع شد، بنابراین این افراد می‌توانند به طور رایگان اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را دریافت کنند.

این مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های جدید، مقرر شده هیچ‌کس از در این مراکز باز نگردد و حتما برای افراد جای خواب در نظر گفته شود.

کد خبر 29941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد