ورامین| معتادان متجاهر دارای زخم باز زیر پوشش بیمه قرار میگیرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین  گفت: کمپ ماده ۱۶ احسان ورامین، تنها مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر زخم باز کشور است که خدمات تخصصی خود را به ۴۰۰ نفر از این افراد ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، اعظم هراتی افزود: این مرکز معتادان متجاهری را که با دستور قاضی ویژه طرح معرفی میشوند، پذیرش کرده و اجازه پذیرش معتادان متجاهر معلول و یا فاقد زخم باز را ندارد.

هراتی اظهار داشت: این مرکز به عنوان تنها کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ زخم باز کشور، در مسیر خدمت رسانی به معتادان، با مشکلاتی مواجه است که بررسی و دستورات الزم برای رفع آن صادر شد.

وی گفت: با انعقاد تفاهمنامه، معتادان بستری در این مرکز به منظور دریافت خدمات بستری و سرپایی، زیرپوشش بیمه سلامت قرار میگیرند ضمن این که شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهید مفتح ورامین داروی مورد نیاز این مرکز را تامین می کند.

هراتی اظهار داشت: بیمارستان هفت تیر ری نیز به عنوان بیمارستان پشتیبان این مرکز پس از بیمارستان شهید مفتح ورامین در نظر گرفته شد و بهزیستی استان تهران نیز تامین اقلام بهداشتی، شوینده و تهیه یک دستگاه اتوکالو و الکتروشوک را بر عهده گرفت.

رئیس بهزیستی ورامین اضافه کرد: با توجه به این که این مرکز مجاز به پذیرش معتادان متجاهر با زخم باز است، مقرر شد تا یک پزشک در مرکز غربالگری جمع آوری این افراد مستقر شود و نسبت به بررسی وضعیت معتادان برای داشتن شرایط الزم برای بستری در مرکز احسان اقدام کند.

وی گفت: با استقرار یک پزشک در این مرکز، بیماران مبتال به اچ.آی.وی مثبت برای درمان به خارج از این مرکز اعزام نشده و در همان مکان نسبت به مداوای آنها اقدام می شود.

کد خبر 29935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد