در رسانه| اختصاص ۱۲۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان‌شرقی

جواد ایمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که داشیم، ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است و ما بقی هم تا پایان سال به مددجویان متقاضی اعطا خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مصوبات کشوری شورای اشتغال در سال ۹۹، برای هر عضو مددجو که شرایط و مدارک لازم را جهت اخذ تسهیلات اشتغال داشته باشد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با مهلت بازپرداخت ۷ ساله تخصیص داده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیر دولتی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان گفت: در بحث اشتغال، علاوه بر کمک تسهیلاتی به خود مدد جو، یک طرح دیگر هم در قالب کمک به کارفرمایانی است که افراد عضو بهزیستی و یا معلول را در واحدهای خود استخدام می‌کنند.

وی افزود: در این طرح هم به ازای استخدام هر فرد مددجوی بهزیستی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان داده می‌شود و همچنین بهزیستی درصدی از حق بیمه را به کارفرما پرداخت می‌کند.

ایمان زاده با بیان اینکه هدف ما کمک به اشتغال مددجویان در کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی است گفت: در کنار این هدف، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که کارفرما هم از استخدام مددجویان متضرر نشود لذا برای جبران عدم کارایی معلولین، بهزیستی کمک‌هایی تحت عنوان جبران عدم کارایی را به کارفرمایان پرداخت می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه این گفت و گوی اختصاصی با اشاره به تلاش بهزیستی برای حل مشکل مسکن مددجویان و به خصوص خانواده‌های دارای معلول گفت: بهزیستی به جد در تلاش است که مشکل مسکن این قشر حل شود تا خانواده‌ها در کنار مشکلات نگهداری از معلول، مشکل دیگری را حس نکنند.

وی گفت: با طرح ملی سقف همدلی که طرح مشترک دفتر مسکن و مشارکت‌های مردمی سازمان است، سعی داریم خیرین را به صورت مستقیم و شفاف به پروژه‌های دلخواه و مد نظر خود هدایت کنیم.

ایمان زاده در تشریح بیشتر این طرح گفت : در طرح سقف همدلی تمام خیرین می‌توانند با مراجعه به سایت www.besazim.ir ، در بخش سقف همدلی تمام پروژه‌های مسکن نیمه کاره متعلق به جمعیت هدف بهزیستی را همراه با شرح وضعیت خانواده نیازمند و سایر مشخصات، مشاهده کنند و پروژه مد نظر خودشان را جهت کمک مالی انتخاب کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر این طرح در حوزه مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا در مناطق شهری مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی مبلغ ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز پرداخت می‌شود؛ که تاکنون ۲۳۰ واحد مسکونی در شهرها و۲۲۰و احد روستایی تحویل شده است.

وی گفت: همچنین دیگر خانوارهای تحت پوشش نیز به تناسب شرایط از کمک‌های بلاعوض تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برخوردار خواهند بود و نیز بر اساس قانون عوارض مجوز پروانه ساخت و انشعابات برای جمعیت هدف بهزیستی برای یکبار رایگان بوده و از مددجو ریالی بابت آن دریافت نمی‌گردد.

ایمان زاده افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون جامع حمایت از معلولین رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم با اداره کل راه و شهرسازی استان جهت واگذاری زمین رایگان صورت گرفته که می‌تواند در تأمین مسکن این عزیزان تأثیر بسیاری بگذارد.

کد خبر 29906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد