۱۲ هزار پرونده مددجویان چهارمحال و بختیاری به مراکز «+زندگی» واگذار شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح برون سپاری فعالیت ها در دستگاه اجرایی گفت: ۱۲ هزار پرونده مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان از مجموع ۱۷ هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی ارجاع داده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری افزود: ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر دارای معلولیت شدید، خفیف و متوسط  و از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر مستمری‌بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند و در مجموع این سازمان به ۳۸ هزار نفر از جمله معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کوکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان خدمات رسانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در استان ۳۶ مرکز مثبت زندگی فعال خواهد شد، گفت: یکی از بزرگترین نوآوری و دستاورد سازمان بهزیستی ایجاد مراکز مثبت زندگی با سه اصل دسترس پذیری، فراگیری و پایداری در ارائه خدمات می باشد که از طریق این مراکز ۲۲ خدمت به صورت محله محور به مردم و جامعه هدف ارائه می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی باید به ازای هر ۴۵۰ خانواده زیرپوشش یک مرکز فعال باشد و امکان خدمات دهی به افراد مددجو در مناطق سخت گذر نیز در نزدیکترین محل انجام شود.
عسگری افزد: به ازای هر ۱۵۰ پرونده دراین مراکز یک مددکار فعال خواهد شد و تا کنون ۱۱۸ مددکار برای فعالیت در این مراکز ساماندهی شدند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی با هدف افزایش کیفیت و کمیت خدمات‌دهی مددجویان، کاهش تردد جامعه هدف برای دریافت خدمات از بهزیستی و خدمات رسانی راحتتر در محل زندگی مددجویان، با فعالیت افراد با تجربه و متخصص در قالب برون سپاری فعالیت های این دستگاه اجرایی راه اندازی می‌شود، افزود: در این مراکز بر اساس چارت سازمانی یک مددکار اجتماعی، روانشناس، مدیر مرکز، مددکار توانبخشی فعالیت دارند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی و گسترش رویکرد ارایه خدمات به صورت فعال و کاهش بهای تمام شده را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد.
به گفته وی، مراکز مثبت زندگی مراکز غیردولتی هستند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کند.
کد خبر 29904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد