ارائه خدمات ۲۲ گانه در مراکز مثبت زندگی بهزیستی به جامعه هدف

ایزدپور گفت: واگذاری مراکز مثبت زندگی به متخصصین این امر واگذار شده است تا بتوان والاترین هدف بهزیستی یعنی رضایتمندی جامعه هدف فراهم گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، مراکز مثبت زندگی استان سمنان بمنظور ارائه خدمات به جامعه هدف همزمان با سراسر کشور در بهمن سال جاری افتتاح می شود.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن بیان این مطلب که گستره مأموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه هدف، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی در قالب شبکه‌ای از نهادهای غیردولتی فعال و تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از اهداف اصلی مراکز مثبت زندگی است اظهار داشتند : سازمان بهزیستی کشور براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پس از کسب پروانه فعالیت مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه با نام مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به بخش غیردولتی واگذار کرده است.

ایشان در ادامه دیگر اهداف این مراکز را ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات، تسریع گسترش برنامه‌های استاندارد ارائه خدمات را بیان داشتند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان طبق دستورالعمل مراکز مثبت زندگی، این مراکز خدمات ۲۲ گانه را شامل ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تسهیل گری و تشکیل تیم محله / CBO و اقدامات اجتماع محور، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... و.  ، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی را به جامعه هدف ارائه می نمایند.

ایشان در پایان : واگذاری مراکز مثبت زندگی به متخصصین این امر واگذار شده است تا بتوان والاترین هدف بهزیستی یعنی رضایتمندی جامعه هدف فراهم گردد. این مراکز با ارایه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد افراد دارای معلولیت را با کاهش مراجعه حضوری رفع خواهند کرد.

کد خبر 29902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد