در رسانه |جمع‌آوری معتادان متجاهر در مازندران از سر گرفته شد

ساری - ایرنا - جمع‌آوری معتادان متجاهر که از اسفند ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در مازندران متوقف شده بود ، بر اساس اعلام بهزیستی هم اکنون با ساماندهی ۱۳ کمپ خصوصی از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا ، جمع آوری معتادان متجاهر از اواخر اسفندماه پارسال با تعطیلی تنها مرکز ترک اعتیاد اجباری مازندران به خاطر شیوع کرونا تعطیل و اواخر آبان ماه امسال به خاطر طولانی شدن نابسامانی این مرکز قرار شد کار نگهداری این دسته از معتادان به مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی سپرده شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که کار جمع آوری معتادان متجاهر دوباره آغاز شد ، به خبرنگار ایرنا گفت که بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تا پیش از آماده سازی تنها مرکز دولتی نگهداری این معتادن که به مراکز ماده ۱۶ مشهورند ، با ۱۳ مرکز خصوصی برای نگهداری آنها قرارداد بسته شده است.

دکتر فرزاد گوهردهی افزود که این مراکز خصوصی در شهرستان های استان سامانده شده اند و در مجموع تاکنون هم ۴۸۵ معتاد متجاهر به آنها سپرده شده است.

وی با اظهار این که هزینه نگهداری این معتادان را بهزیستی مازندران تقبل می کند ، گفت : در حال حاضر با توجه به تعداد زیاد مراکز خصوصی که پنج برابر تنها مرکز دولتی مازندران ظرفیت دارند ، مشکلی برای پذیرش معتادان متجاهر اعم از دارندگان سرپرست و بی سرپرست در این مراکز وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین گفت که تنها مرکز دولتی نگهداری معتادان متجاهر استان برای نگهداری معتادان فاقد سرپرست تجهیز شد و پس از موافقت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، پذیرش در آن هم با رعایت پروتکل های مصوب کرونایی شروع می شود.
در استان مازندران ۵۴۴ مرکز ترک اعتیاد تحت مدیریت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در قالب مراکز اقامت موقت و سرپایی فعالیت دارد. طبق آمار  ۱۲۵ مرکز از این تعداد کمپ نگهداری موقت ترک اعتیاد و بقیه مراکز سرپایی است.

کد خبر 29872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد