کودکان کار اولین قربانیان نظام طبقاتی هستند

جلسه ساماندهی کودکان کار گلستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران کل عضو این ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان احسان مکتبی در جلسه ساماندهی کودکان کار گفت: در حال حاضر تمام دستگاه‌ها از ظرفیت خود جهت ساماندهی به موضوع کودکان کار استفاده می‌کنند ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان افزود: برای خروج از وضعیت موجود را پرهیز از دخالت در دولت در همه امور و تأکید بر برون‌سپاری دانست.

مکتبی در تشریح برنامه‌های معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر برون‌سپاری توأم با نظارت و هدایت نهادهای مدنی مردم‌سالار به سمت تأسیس، راه‌اندازی، اصلاح ساختار و جلوگیری از فساد تأکید کرد.

دکتر سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان نیز گفت: متأسفانه برخی با تشکیل باندهای سوءاستفاده از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست از آنان برای کسب درآمد خود استفاده می‌کنند که این امر در آینده خطراتی جدی را برای جامعه رقم می‌زند و کودکان کار اولین قربانیان نظام طبقاتی می‌شوند.

وی افزود: اولویت کاری بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابانی و خانواده آن‌ها، افزایش توانایی‌ها تحصیلی، حرفه‌ای و شغلی است.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال 99 تعداد 200 کودک کار خیابانی موردپذیرش بهزیستی قرارگرفته است.

حسینی بابیان اینکه طبق ماده 16 فصل سوم قانون ساماندهی کودکان کار خیابانی 11 دستگاه متولی امر هستند، گفت: مدیران دستگاه‌های عضو با نگاه ویژه و اهتمام بیشتری به این امر می‌توانند کمک شایانی به برطرف شدن عوامل گسترش و شیوع کار خیابانی کودکان کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما عدم فرهنگ‌سازی مناسب در برخورد با کودکان کار خیابانی است که نیازمند همکاری تمام متولیان فرهنگ جامعه است.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده حدود 70 درصد کودکان کار جزو اتباع هستند.

حسینی در پایان به مشارکت خوب بخش خصوصی و خیرین داوطلب این امر جهت کمک به بهزیستی اشاره کرد و ابراز داشت: با تأسیس و حمایت نهادهای مدنی همان‌طور که دکتر مکتبی فرمود می‌توانیم از مشکلات و معضلات آینده این کودکان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام. /

کد خبر 29868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد