خرید ۸ هزار دستگاه تبلت برای مددجویان امدادبگیر سازمان بهزیستی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، گفت: بنیاد مستضعفان در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان به بهزیستی کمک کرده است.

دکتر محمد عباسی در جمع مدیران و معاونین بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این مشارکت، در شرایط کرونایی سال جاری که ما در مورد مراکز شبانه‌روزی و پرداخت‌های این مراکز دچار مشکل بودیم، گشایش بزرگی بود که این مشکل را حل کرد.

وی با بیان اینکه در مراکز تجمعی مددجویی در بهزیستی در سال جاری، کمترین تلفات و آسیب‌های کرونا را داشتیم گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و امکانات، با تلاش‌های همکاران‌مان در بهزیستی استان‌ها و شرکای اجتماعی‌مان در مراکز تجمعی توانستیم خیلی بهتر از کشورهایی که ادعای امکانات پیشرفته دارند عمل کنیم و در این شرایط، کمترین مشکلات و گرفتاری‌ها را داشته باشیم.

وی همچنین از خرید ۸ هزار تبلت برای امدادبگیران سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بخشی از کمک‌های بنیاد مستضعفان را به این امر اختصاص دادیم و این کار به شکلی انجام شد که کرامت و شأنیت مددجویان حفظ شود.

وی توضیح داد: یک شرکت غیر دولتی تبلت‌ها را به صورت اینترنتی خریداری و از طریق پست برای مددجویان به درب منازل‌شان ارسال می‌کند و در نتیجه، مددجو در منزل خودش تبلت را دریافت می‌کند بدون اینکه به سازمان یا مراکز تحت نظارت مراجعه کند.

معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان بهزیستی گفت: تا کنون ۱۷۰۰ مورد از این تبلت‌ها به دست مددجویان رسیده و بقیه نیز تا پایان سال بین امدادبگیران سازمان در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی همچنین با یادآوری اینکه سازمان بهزیستی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در قسمت توانبخشی تحت پوشش دارد اظهار امیدواری کرد که خیرین برای رفع نیازهای آموزشی این دانش‌آموزان، وارد میدان شوند تا بتوانیم به این عزیزان نیز خدمت مشابهی داشته باشیم و امکانات استفاده از آموزش‌های آنلاین را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری، مشکلات زیادی در زمینه‌ی اعتبارات بهزیستی وجود داشته گفت: خوشبختانه با تمهیدات و تلاش‌های رئیس سازمان بهزیستی و معاونت مشارکت‌های مردمی، در بخش مددجویی هیچ کسری نداشتیم و تا پایان سال نیز هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت و پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود.

عباسی غربالگری ژنتیک خانواده‌های دارای عضو معلول را یکی دیگر از برنامه‌های موفق امسال سازمان بهزیستی ذکر کرد و گفت: این کار که در سال گذشته شروع شده اکنون در خانواده‌های چند معلولیتی به پایان رسیده و در سایر خانواده‌ها که دو معلول یا کمتر دارند نیز در سال جاری و سال آینده انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تأسیس مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و تأسیس این مراکز با صدها ساعت کار کارشناسی و تخصصی انجام شده و یک برنامه‌ی مطمئن برای درمان و توانمندسازی معتادان و بازگشت آنها به زندگی سالم می‌باشد.

عباسی به سامانه‌ی دیده‌بان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت:‌ این سامانه برای نظارت مردم و مددجویان بر عملکرد بهزیستی راه‌اندازی شده و هر کس چه جزو کارکنان بهزیستی یا مددجویان و یا یکی از شهروندان باشد و با دیده‌بان تماس بگیرد در اسرع وقت تماس وی در سازمان بهزیستی پیگیری و پاسخگویی می‌شود و در صورت لزوم به استان و شهرستان مورد نظر ارسال می‌گردد تا استان پیگیری کند و پاسخ بدهد و بازخورد این پیگیری هم برای سؤال کننده یا کسی که شکایت داشته، ارسال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در پایان به بعد معنوی خدمت در بهزیستی اشاره داشت و گفت: آیت‌ا ... گلپایگانی خطاب به کارکنان بهزیستی می‌گفتند شما در جایی خدمت می‌کنید که همیشه و در هر گامی برایتان حسنه نوشته می‌شود که این از افتخارات معنوی کارکنان بهزیستی است.

وی افزود: اینکه افراد نیازمند و دارای مشکل به ما ارجاع می‌شوند و ما مشکل آنها را حل می‌کنیم فرصت و نعمتی است که برای ما قرار داده شده و باید قدر این نعمت را بدانیم و حداکثر استفاده را در کسب معنویت و ارزش‌های معنوی داشته باشیم.

کد خبر 29840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد