بی سر پناهان و معتادان متجاهر در سراسر فارس توسط مراکز بهزیستی ساماندهی می شوند

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه استان در حالت آماده باش کامل است، گفت :بی سر پناهان و معتادان متجاهر در سراسر استان فارس توسط مراکز بهزیستی ساماندهی می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس در پی تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص ساماندهی افراد بی خانمان و معتادان متجاهر در سرمای شدید این روزها، کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان فارس به حالت آماده باش درآمد.

 مدیرکل بهزیستی فارس گفت:به منظور ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن خواب در ایام جاری با توجه به برودت شدید هوا، جلسات هماهنگی با شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری صورت گرفت و پس از جلب مشارکت مشترک، ساماندهی افراد مذکور در ماه‌های پایانی سال در دستور کار قرار گرفت .

سید محمد صادق کشفی نژاد از تشکیل کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان یاد کرد و گفت: بهزیستی فارس در تلاش است تا در این فصل سرد به افراد مذکور در سطح شهر خدمات مناسب ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین در بقیه شهرستان ها نیز آماده‌باش لازم برای حفاظت و ارائه خدمات و همچنین هشدارهای متعدد به مراکز جهت رعایت ایمنی در فصل سرد اعلام گردیده است.

همچنین در این خصوص هماهنگی و جلسات مشترک با سازمان ها و دستگاه های مرتبط جهت بررسی وضعیت حساس فعلی و شناسایی ظرفیتهای در دست،بازدید از مراکز شهرستانها توسط معاونین و رؤسای ستادی فارس، بررسی سیستم های گرمایشی مراکز نگهداری روزانه و شبانه استان و آماده باش تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی استان جهت مداخله به هنگام صورت پذیرفته است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه در استان فارس تقریباً حدود ۲۸۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد گفت: از این تعداد ۱۸۰۰ نفر توسط بهزیستی فارس با همکاری شهرداری،شورای شهر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ساماندهی شده اند.

این ساماندهی از خرداد ماه با فعالسازی طرح ساماندهی مرکز ماده ۱۶ افزایش یافته است.

 کشفی نژاد اظهار داشت : کلیه معتادان کارتن خواب در فارس از خدمات بهزیستی بهره‌مند گشته اند. این حمایت شامل توزیع بسته های بهداشتی، سرپناه برای خوابیدن و در اختیار قرار دادن یک وعده غذای گرم در هر روز می‌باشد که توسط ۱۳ مرکز کاهش آسیب استان فارس روزانه در دست اجراست.

کد خبر 29797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد