۵۵۱ مددجوی زنجانی برای ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شدند

زنجان | ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای اعطای مشوق‌های حمایتی از قبیل کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تاکنون ۵۵۱ نفر از مددجویان بهزیستی استان برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

نعمت ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ۳۳۸ نفراز مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند “ب“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد ریال دریافت کردند.

 وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی ها خروج سالانه ۱۰ درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد و این موضوع همواره مورد توجه است.  

 این مسوول، ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان را از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی ذکر کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان و حمایت های خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از مراکز و موسساتی که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، اضافه کرد: در این زمینه به ۷۰ مرکز و موسسه تحت نظارت بهزیستی که بر اساس شرایط و ضوابط در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند، مبلغ بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ پایین پرداخت شده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان، مسکن، اشتغال، هزینه درمان، ازدواج، جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و وسایل خانگی و غیره را از مهمترین نیازمندی مددجویان بهزیستی بیان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بهزیستی به ۹۱ فرزند مددجو کمک هزینه ازدواج پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور بحث توانمند سازی جامعه هدف واجد شرایط را به ویژه در امر تسهیلگری اشتغال با همکاری دستگاه‌های متولی امر بر عهده دارد.

ملکی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال از ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد و در این میان بهزیستی کشور به تنهایی نمی تواند این مهم را به سرانجام برساند و از طرفی ایجاد شغل برای معلولان بسیار مهم است.

کد خبر 29792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد