نیشابور | با مدیران کم‌کار در زمینه مناسب‌سازی برخورد می‌کنیم

سومین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری و اداری شهرستان نیشابور با حضور دادستان و اعضای ستاد و جمعی از شورای اداری منتخب شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بر گزار گردید.

رئیس بهزیستی نیشابور در این جلسه توجه به امر مناسب سازی برای بهبود کیفیت زندگی معلولین، سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد دارای کم توانی موقت بدلیل تروما یا بیماری را یک ضرورت اجتماعی زندگی امروز دانست.   

دکتر علی صدر به تشریح مصوبات جلسات قبل در خصوص پیگیری و اجرای مصوبات انجام شده پرداخت و گفت: فعالیت مستمر و پیگیر دو کمیته اموزش و پژوهش و کمیته فنی ستاد مناسب سازی شهرستان ما را به دو بازوی قوی و توانمند در پیگیری مناسب‌سازی متکی نموده است.

دبیر کمیته‌ی فنی مناسب‌سازی شهرستان نیشابورافزود: آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی حقوق معلولین و ضوابط و قوانین مربوط به معلولین و همچنین بررسی فنی موارد مناسب سازی، از فعالیت‌های این کمیته‌ها بوده که تشکیل آنها و حضور افراد دارای تخصص و دغدغه مند در آنها ازجمله اقدامات شاخص ستاد مناسب سازی شهرستان نیشابور می باشد.  

کارشناس مناسب سازی بهزیستی نیشابور نیز در این باره گفت: در نیشابور تعامل و هماهنگی وهمکاری  فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی با دبیرخانه ستاد  مطلوب می باشد اما همکاری سایر ادارات و دغدغه مند کردن مدیران برخی از ادارات نسبت به مناسب سازی ساختمانها و اماکن تحت نظارت از اصلی‌ترین  چالش‌های این ستاد به شمار می رود.  

نسرین ایروانی افزود: خوشبختانه دادستانی پای کار است و از اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین که مناسب‌سازی یکی از ارکان آن می‌باشد دفاع می‌کند.

دادستان شهرستان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر الزام اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین گفت: مدیرانی که در اجرای قانون تعلل کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

سید محمد حسینی نسبت به اجرای قانون مذکور به مدیران کم‌کار هشدار داد و گفت: مدیران دستگاه‌هایی که در این امر کوتاهی کنند توسط دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی به دادستانی معرفی و با آنان برخورد می‌شود.

کد خبر 29789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد