اسکان  ۱۵ تا ۲۰ معتاد بی سرپناه در مرکز شلتر خراسان جنوبی

۱5 تا ۲۰ نفر از معتادان بی خانمان در مرکز سرپناه شبانه معتادان و افراد بی سرپناه در خراسان جنوبی در شبانه روز اسکان داده می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مدیرکل  بهزیستی استان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مرکز به افراد بی خانمان و کارتن خواب بدون سرپناه خدمات مورد نیاز این طیف از معتادان را ارائه می‌کند.

علی عرب نژاد افزود: در این مرکز اقلام کاهش آسیب از جمله پد پنبه الکلی، سوزن و سرنگ یک بار مصرف، داروی ضد شپش و دیگر اقلام بهداشتی در اختیار مددجویان پرخطر و بی خانمان قرار می‌گیرد. 

وی ظرفیت پذیرش این مرکز را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: این مرکز از ابتدای امسال بطور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ نفر در شب را پذیرش و ارائه خدمات کرده است.

عرب نژاد با بیان اینکه پذیرش این گروه از معتادان در فصل زمستان بعلت سرما افزایش می‌یابد، افزود: به دلیل رعایت حال این بیماران و خدمات بهتر و با کیفیت، این مرکز ساعات خدمات دهی به این گروه از معتادان را صبح و عصرها یک ساعت افزایش داده است.

وی گفت: در ایام کرونا نیز بخاطر پیشگیری از سرایت بیماری به سایرین در این مکان نیز اقدامات ویژه غربالگری و شناسایی از قبیل تب سنجی و ارزیابی اکسیژن خون هر شب هنگام ورود و صبح‌ها هنگام خروج نیز انجام و برای پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری کرونا به سایر افراد بصورت رایگان ماسک، اقلام ضدعفونی کننده و دستکش نیز به افراد مراجعه کننده اهدا می‌شود.

عرب نژاد در ادامه با اشاره به اینکه دی آی سی‌ها هم مراکز گذری روزانه هستند که خدمات به شکل روزانه در اختیار معتادان قرار می‌گیرد، افزود: در این مراکز حمام برای استفاده معتادان، ماشین لباسشویی برای شست و شوی لباس‌هایشان، یک وعده غذای گرم پیش بینی شده است.
کد خبر 29788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد