خدمات رسانی  به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی

مدیر کل بهزیستی خوزستان از خدمات رسانی تیمهای سیار مراکز کاهش آسیب ،اورژانس اجتماعی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ؛غلامرضا صدیق راد  بیان کرد: در پی کاهش دما و برودت هوا در روز های اخیر و ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر انجام اقدامات لازم   برای پیشگیری از سرمازدگی افراد بی سرپناه ،بلا فاصله  جلسه شورای معاونین بهزیستی خوزستان تشکیل و هماهنگی های لازم به منظور انجام اقدامات اورژانسی و فوری و خدمات رسانی بهتر به  افراد بی خانمان و بی سرپناه در معرض سرمازدگی و آسیب صورت گرفت.

وی عنوان کرد: ضمن اعلام آماده باش به کلیه ادارات بهزیستی استان ،جلسه ای با کلیه مراکز  کاهش آسیب  و تیمهای اورژانس اجتماعی بصورت مجازی برگزار و نکات لازم به آنها   ارائه شد .

صدیق راد افزود: جلسه ای هم با ارودگاه متکدیان شهرداری ونیروی انتظامی برگزار و هماهنگی لازم به عمل آمد و به مو بایل ون ها  و خودروهای اورژانس اجتماعی  جهت جمع آوری افراد بی سرپناه و انتقال به مراکز ،توصیه های لازم ارائه  شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: در راستای خدمات کاهش آسیب ،۶ مرکز سر پناه شبانه(شلتر)ویژه معتادین متجاهر در شهرستانهای اهواز(۲مرکز)،ابادان،مسجدسلیمان،اندیمشک(۲مرکز) فعالیت می کنند.

صدیق راد  تصریح کرد:خدمات این مراکز شامل خدمات کاهش آسیب،توزیع سرنگ و سوزن،ارا ئه بسته های بهداشتی،یک وعده غذای گرم و استحمام و سایر خدماتی که در راستای پیشگیری از اچ آی وی(ایدز)،انجام تست رپید ،غربالگری وآموزشهای مربوط به بیماری اچ آی وی و غیره، بوده که معمولا این مراکز از ۸ شب تا ۸ صبح فعال هستند و افرادی که ازاین  امکانات استفاده میکنند در طی روز می توانند از خدمات سرپایی  مراکز استفاده کنند.

وی افزود: معمولا این مراکز ویژه معتادین متجاهرخیابانی و کارتن خوابی است  که سر پناه مناسبی ندارند  و ظرفیت هر مرکز۳۰ نفربوده که با توجه به برودت هوا و کاهش دما، پذیرش بیش از ظرفیت با رعایت کامل پروتکل ها ی بهداشتی  ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا انجام می شود.

کد خبر 29785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد