تشکیل جلسه ستاد بحران بهزیستی استان قم

پیرو بخشنامه ریاست سازمان بهزیستی کشور در خصوص اقدامات ضربتی استانها با توجه به برودت هوا جهت ساماندهی افراد بلامکان و فاقد سرپناه ستاد بحران بهزیستی استان قم تشکیل جلسه داد.

دکتر پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم در این جلسه با اشاره به بخشنامه ریاست محترم سازمان و همچنین بخشنامه مشابه ای که وزات کشور به استانها ارسال نموده است اعلام کرد گرچه در استان قم مشکل بارندگی و برف و بوران نداشتیم اما در چند روز گذشته و روزهای آینده با کاهش شدید دما و سرما روبرو هستیم و ضروری است تمام امکانات و ظرفیتهای سازمان جهت رسیدگی به وضعیت افراد بلامکان و کارتن خواب و فاقد سرپناه بسیج شوند.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت ساماندهی افراد فوق الذکر خاطر نشان کرد گرچه جمع آوری و انتقال اینگونه افراد به مراکز و گرمخانه ها و همچنین تاسیس و اداره گرمخانه ها با شهرداری است اما در حال حاضر دو مرکز کاهش آسیب امین در منطقه امین آباد و نسیم در منطقه شهید محلاتی پذیرای 150 نفر از معتادین متجاهر و فاقد سرپناه است و نسبت به تهیه امکانات حداقلی ، غذای گرم ، اسکان شبانه ، استحمام و توزیع اقلام بهداشتی خدمت رسانی می کنند و تیم ون سنتر هم ضمن سرکشی روزانه به پاتوق های معتادین متجاهر در مناطق حاشیه ای شهر نسبت به ارائه خدمات به این افراد مشغولند.

دکتر پهلوانی از اعلام حالت آماده باش به تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات شامل مراکز ماده ۱۵وماده ۱۶، شلتر، مراکز کاهش آسیب ، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای سو مصرف مواد ،مراکز شبانه روزی اجتماعی و قرنطینه خبر داد و افزود گشت های اورژانس اجتماعی 123 در سطح شهر خصوصا در ساعت شب به گشت زنی و بررسی وضعیت شهر از نظر حضور کودکان کار فاقد سرپناه ، زنان و دختران در معرض آسیب و... مشغولند و کارشناسان ناظر کلیه مراکز توانبخشی ، اجتماعی و پیشگیری موظفند ضمن سرکشی و بازدید از مراکز نسبت به بررسی سیستم گرمایش ، امکاناتی مانند پتو و... اقدام نموده و نسبت به رفع کاستی ها و رعایت شرایط ایمنی تذکرات لازم را ارائه نمایند.

مدیر کل بهزیستی قم همچنین از معاونت پشتیبانی خواست سریعا نسبت به تحویل اقلام گرمایشی مانند بخاری و... موجود در انبار و توزیع بین خانواده های نیازمند و همچنین تامین اقلام مورد نیاز کمپ ها بصورت اهدایی یا امانی اقدام نموده و اداره مشارکتهای مردمی در اسرع وقت از ظرفیت خیرین استان جهت تهیه البسه گرم ، پتو و وسایل گرمایشی اقدام نمایند .

دکتر پهلوانی در خاتمه ضمن قدردانی از مساعدتهای خیرین استان خاطرنشان کرد در شرایط فعلی نیاز مبرم به پتو ، کاپشن ، لباس گرم ، جیره غذایی و خواروبار و همچنین بخاری جهت توزیع بین خانواده های تحت پوشش نیازمند داریم که خیرین محترم می توانند اقلام اهدایی را به کلیه مراکز بهزیستی در سطح استان تحویل نمایند و یا وجوه نقد خود را به شماره کارت حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی به شماره 6367957076182588 واریز نمایند.

کد خبر 29776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد