حمایت بهزیستی  از کودکان  زمینه ساز رشد و بالندگی است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت بهزیستی از کودکان گفت : بیش از۵۰۰ خانوار دارای فرزندان چند قلو از حمایت بهزیستی برخوردارند که از ابتدای سال جاری ۱۱ هزار قوطی شیر خشک به خانواده های واجد شرایط تخصیص و توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در خصوص تعداد خانوارها و فرزندان چندقلوی تحت پوشش گفت :  بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ کودک و ۵۹۶ خانوار از حمایت های بهزیستی در این زمینه برخوردارند که از این تعداد۲ خانوار دارای فرزند ۴ قلو،   ۵۲ خانوار دارای فرزند ۳ قلو  و ۵۴۲ خانواده دارای فرزند ۲ قلو هستند.
حسینی با اشاره به حمایت کودکان توسط این معاونت از نگهداری ۵۰  کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۵ مرکز بهزیستی خبر داد و گفت : در حال حاضر  ۲۵۰  فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ  ۶۵۰ هزار تومان بصورت  ماهیانه در خانواده نگهداری می شوند.

 وی حمایت از کودکان کار را از دیگر حمایت های این معاونت در راستای رشد و بالندگی کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد : در حال حاضر یک مرکز حمایتی -آموزشی کودکان کار در سطح استان زنجان فعال است که به  ۱۷۹ نفر کودک کار و خانواده های آن ها خدماتی چون کمک های معیشتی در قالب بسته های غذایی(گوشت، مرغ و حبوبات)، تحصیلی(کمک هزینه تحصیلی، بسته های لوازم التحریر و تهیه ۱۰ عدد تبلت برای کودکان کار نیازمند و نصب نرم افزار شاد)، درمانی و بهداشتی(کمک هزینه درمان)،، ارایه خدمات تخصصی روان شناختی و مددکاری و ... ارایه می نماید.

وی تصریح کرد بیش از ۳ هزار خانوار تحت پوش این معاونت مستمری بگیر می باشند و بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و۱۶۲ دانشجو تحت حمایت این حوزه می باشند.  
این مسئول با اشاره به مداخله موثر بهزیستی به منظور کاهش و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب توسط مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی اضافه کرد : مراکز اورژانس خدمات اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم های کارشناسی و متخصص فعالیت می نماید و هم استانیها همواره می توانند در راستای ارائه گزارش کودک آزاری با خط ۱۲۳ تماس حاصل نمایند

کد خبر 29771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد