بسیج امکانات بهزیستی زنجان جهت یاری به افراد بی سرپناه

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پی کاهش شدید دما و بودت هوا گفت :همزمان با دستور وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی و تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرما زدگی و با اعلام آماده باش بهزیستی استان زنجان کلیه امکانات ادارات و مراکز شبانه روزی ،مراکز نگهداری و سرپناه معتادین جهت یاری رسانی به نیازمندان بسیج شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  در جلسه کمیته بحران که در خصوص ساماندهی افراد بی خانمان در ایام جاری با توجه به کاهش دمای شدید و برودت هوا برگزار شد ، از آماده باش تمامی ادارات بهزیستی شهرستانها و مراکز ارائه دهنده خدمات مراکز ماده ۱۵وماده ۱۶، شلتر، مراکز کاهش آسیب ، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای سو مصرف مواد جهت پذیرش معتادین بی خانمان ، مراکز شبانه روزی و هماهنگی با گرمخانه های فعال شهرداری در سطح استان خبر داد.
وی بر پذیرش ویاری رسانی مراکز اورژانس خدمات اجتماعی ، مراکز قرنطینه ،مراکز نگهداری وگشت زنی خودروهای سیار ۱۲۳ در سطح استان به منظور ساماندهی افراد آسیب دیده و بی خانمان  تاکید کرد و گفت :اقلام بهداشتی و مواد غذایی جهت حضور این افراد تهیه گردیده است .
این مقام مسئول  با  تحلیل وضعیت فوری و شناسایی ظرفیت های موجود جهت اسکان سریع و یاری رسانی به موقع به افراد نیازمند و بدون سرپناه ، تصریح کرد :تدارک و پیگیری جهت تهیه  اقلام غذایی و دارویی مورد نیاز ، پیگیری وضعیت گرمایشی کلیه مراکز و ادارات بهزیستی در سراسر استان و همکاهنگی لازم با دستگاههای ذیربط و شرکای اجتماعی صورت پذیرفته است .
محمدی از انجام تعاملات لازم برون سازمانی با دستگاه های استانی مرتبط با امر ساماندهی افراد بی سرپناه و بی خانمان بویژه شهرداری و اسـتانداری بـا تاکیـد بر فوریت موضوع و تسـریع در امر اسـکان و تـامین غـذا برای اقشار فوق الـذکر در گرمخانه ها و شلترهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی بهزیستی استان خبرداد و تصریح کرد :سرپناه معتادین زنجان در خیابان خیام جنوبی جنب پل سیدالشهدا دارای پذیرش است و در شب گذشته نزدیک به50  معتاد بی خانمان را پذیرش کرده است .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت :متناسب با گروه های هـدف هر حوزه (توانبخشـی، اجتماعی و پیشـگیری) هماهنگی های لازم بـا مراکز تابعه اعم از مراکز دولتی و غیردولتی، انجمن ها و موسـسات خیریه و ...جهت پـذیرش فوری و ارایه خدمات به گروه های هدف با قید فوریت صورت پذیرفته است .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در چند روز اخیر با اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر 150 نفر درکمپ اجباری شهرستان زنجان اسکان داده شده و دیگر افراد بی خانمان  نیز در مرکز سرپناه شلتر مستقر شدند .
وی یادآور شد : در شهرستان ابهر نیز هماهنگی های لازم جهت پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد  و گرمخانه شهردای این شهرستان صورت گرفته است که در صورت گزارش یا مشاهده این قبیل افراد به بهزیستی اطلاع رسانی می گردد .

کد خبر 29754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد