رشتخوار | کمک‌های بلاعوض بنیاد علوی در زمینه‌ی مسکن، اشتغال و درمان مددجویان بهزیستی رشتخوار

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از همکاری بهزیستی و بنیاد علوی در زمینه‌ی رفع مشکلات مسکن، اشتغال و درمان مددجویان بهزیستی در شهرستان رشتخوار خبر داد

دکتر حمیدرضا پوریوسف که امروز دوم بهمن به اتفاق معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی این نهاد به شهرستان رشتخوار سفر کرده بود این خبر را پس از جلسه‌ی مشترک با راهبر منطقه ۲ بنیاد علوی و فرماندار شهرستان رشتخوار اعلام کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در نشستی که امروز در فرمانداری رشتخوار داشتیم مصوب شد که بنیاد علوی ۴۰ واحد مسکونی مددجویی نیمه‌تمام را تکمیل و به بهزیستی تحویل دهد تا در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گفته‌ی دکتر پوریوسف این واحدهای مسکونی که در تفاهمات پنج‌جانبه و سه جانبه‌ی بهزیستی و سایر سازمان‌ها به جهت جنگ اقتصادی دشمنان و تحریم‌های بی سابقه و در نتیجه گران‌شدن مصالح ساختمانی و دستمزدها، و در نتیجه معوق ماندن اجرای تعهدات طرفینی، نیمه‌تمام مانده بود به کمک‌های بلاعوض نیاز داشت تا تکمیل شود و به مددجویان فاقد مسکنی که مدت‌ها در انتظار اتمام این واحدها بوده‌اند تحویل گردد.

وی افزود: البته تعداد واحدهای مسکونی نیمه‌تمام یا در دست احداث مددجویی، بیش از این است اما در تفاهمات امروز، ۴۰ واحد شناسایی و تعیین شد که با مساعدت‌های مالی و فنی بنیاد علوی که معین اقتصادی شهرستان رشتخوار نیز می‌باشد، تکمیل گردد.

دکتر پوریوسف گفت: همچنین مقرر شد که بنیاد علوی ۳۰ دستگاه جهیزیه‌ی ۲۰ میلیون‌تومانی به مددجویان نیازمندی که بهزیستی رشتخوار معرفی خواهد کرد اهدا نماید.

به گفته‌ی این مسؤول، کمک‌های بنیاد علوی به مددجویان بهزیستی رشتخوار، موارد دیگری را هم شامل می‌شود که دکتر حمید فرداد، راهبر بنیاد علوی در منطقه‌ی ۲ شرق کشور به عنوان نماینده‌ی این بنیاد، آن را متعهد شدند.

وی گفت: از جمله‌ی این مساعدت‌ها کمک به اشتغال و درمان مددجویان بهزیستی رشتخوار می‌باشد که در این زمینه نیز قول‌های بسیار خوبی داده شد.

پوریوسف افزود: در زمینه‌ی اشتغال مددجویان مقرر شد که با تعیین کمیته‌های تخصصی با محوریت بهزیستی، مواردی از اشتغال مددجویان که به دلایل اقتصادی یا کمبودهای سرمایه‌ای یا سایر مشکلات، معطل مانده یا منجر به اشتغال پایدار نشده، با کمک‌های بلاعوض بنیاد علوی یا تسهیلات با بهره‌ دو درصد از سوی این بنیاد، به سامان برسد و مشکل اشتغال این مددجویان مرتفع گردد.

وی خاطر نشان ساخت: در زمینه‌ی تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی توسط مددجویان بهزیستی نیز مقرر شد که بررسی کارشناسی در خصوص موجه بودن طرح از سوی بهزیستی و نهادهای مرتبط شهرستان صورت گیرد و پروژه‌هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند مورد حمایت بنیاد علوی قرار گیرند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین در خصوص درمان مددجویان نیز توافق شد که دستگاه‌ها یا تجهیزات مورد نیاز درمانی مددجویان که می‌تواند در مراکز درمانی تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان یا در بهزیستی مستقر شود و به مددجویان بهزیستی خدمات رایگان درمانی ارائه کند با معرفی بهزیستی و فرمانداری، توسط بنیاد خریداری و در اختیار شهرستان قرار گیرد تا به مصرف درمان رایگان مددجویان نیازمند بهزیستی برسد.

دکتر پوریوسف در پایان این گفتگو ضمن تشکر از بنیاد علوی و راهبر این بنیاد در منطقه‌ی شرق کشور، از فرمانداری شهرستان رشتخوار به خاطر پیگیری مشکلات مددجویان بهزیستی و همکاری بسیار خوب رئیس بهزیستی این شهرستان گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین بهزیستی و نهادهای اجرایی شهرستان رشتخوار وجود دارد که باعث شده مشکلات مددجویان در زمینه‌های مختلف، با سرعت و کیفیت حل شود و نیازهای ضروری این عزیزان که خدمت به آنها وظیفه‌ی همه ما می‌باشد رفع گردد.

کد خبر 29741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد