جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران، معاونین و روسای ستادی، جلسه ستاد مدیریت بحران با روسای ادارات بهزیستی شهرستانها بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان با تاکید بر رصد شرایط با همکاری دستگاه های مسئول  و هوشیاری تمام وقت توسط اورژانس اجتماعی افزود: حق برخورداری از سلامت و بهره مندی از خدمات اورژانس اجتماعی از حقوق اولیه شهروندان است لذا اهمیت حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در جهت همراهی و کاهش آسیب ها ضروری می باشد . باید کمک رسانی و اقدامات موثر در سریع ترین زمان ممکن به افرادیکه نیازمند یاری می باشند صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کلیه مراکز کاهش آسیب، مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی ، تیم های امداد رسان سیار، موبایل ون، اورژانس اجتماعی و ... به طور شبانه‌روزی بصورت فعال و ضمن ارائه خدمات به آسیب دیدگان و شناسایی افراد بی‌خانمان در پاتوق ها،زیرپل ها و ... وانتقال آنها به مراکز مرتبط سازمانی و غیر سازمانی نظیر گرمخانه های شهرداری  و ..... پس از هماهنگی های درون و برون بخشی اقدام نمایند و پذیرش و ساماندهی افراد آسیب دیده در مراکز با رعایت حفظ کرامت انسانی و اصل رازی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی منطبق با دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا و رعایت قرنطینه صورت گیرد.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه تشکیل کارگروه و کمیته ویژه ضروری می باشد گفت: لازم است ستاد  مدیریت بحران در تمامی شهرستانها به قید فوریت تشکیل شود و اعضای ستاد از کلیه مراکز شبانه روزی بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید بعمل آورند و از سلامت سیستم گرمایشی و مجهز بودن به سوخت جایگزین، تجهیزات مورد نیاز، پیش بینی مواد غذایی و مایحتاج مراکز،دارویی و اتاق قرنطینه اطمینان حاصل نمایند و گزارشات و نتایج اقدامات نیز به ستاد استان اعلام و ارسال گردد.

مدیر کل بهزیستی در پایان خواستار همکاری همه جانبه  دستگاههای مسوول ، مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی ، خیریه ها، موسسات و مراکز مثبت زندگی جهت مدیریت بحران و عبور از بحران با توجه به شرایط کرونا شد

کد خبر 29734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد