تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در بهزیستی آذربایجان غربی

جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست اقای دکتر سعید فریور مدیرکل محترم بهزیستی استان و اعضای کمیته بمدیریت بحران راس ساعت ۹ صبح امروز سوم بهمن ماه در محل سالن جلسات اداره کل بهزیستی استات تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ این جلسه مصوباتی داشت که جهت اجرا به قید فوریت به کلیه شهرستانها ارسال شد.

گفتنی است مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

مقرر گردید ستاد مدیریت بحران به قید فوریت به ریاست بهزیستی شهرستان ها در کلیه ادارات و تابع تشکیل و مصوبات و گزارش نتایج اقدامات بهزیستی استان اعلام گردد.

 مقرر گردید اعضای ستاد مدیریت بحران در استان شهرستان‌ها از کلیه مراکز شبانه روزی غیر دولتی و مراکز دولتی بازدید نمایند و سیستم گرمایشی مراکز و واحدهای تابعه را بررسی و تدابیر لازم در هنگام قطعی برق و گاز به منظور مجهز نمودن مراکز به سوخت جایگزین و تجهیزات مورد نیاز را مبذول دارند.

مقرر گردید کلیه مراکز شبانه روزی غیر دولتی اعم از مراکز پیشگیری ،توانبخشی و اجتماعی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز به تجهیزات مناسب به گرمایشی اقدام نمایند.

مقرر گردید پذیرش و ساماندهی افراد آسیب دیده در مراکز بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی و رعایت اصل رازی صورت پذیرد.

 مقرر گردید به قید فوریت با مراکز و موسسات هماهنگی‌ها و تعاملات لازم جهت آمادگی ارائه خدمات در روزهای سرد سال به دلیل برودت هوا صورت پذیرد تا مراکز آمادگی لازم جهت تامین سوخت مورد نیاز و مواد غذایی را داشته باشد.

 مقرر گردید کلیه مراکز غیر دولتی نسبت به شارژ اعمال مواد غذایی تامین مایحتاج مددجویان اقدام نمایند.

مقرر گردید کارشناس واحد فنی و مهندسی و روستاهای شهرستان از مراکز دولتی و ساختمان های بلا استفاده از جمله مهمانسرا و مجتمع‌ها بازدید و کلیه لوله های انشعاب آب را به منظور جلوگیری از ترکیدگی و آسیب به ساختمان عایق بندی کنند و سایر موارد ایمنی را جهت مقابله با برودت هوا مبذول نمایند.

 مقرر گردید کلیه مراکز کاهش آسیب مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی تیم های امدادرسان سیار، موبایل ون، اورژانس اجتماعی و ... به طور شبانه‌روزی فعال و ضمن ارائه خدمات به آسیب دیدگان و شناسایی افراد بی‌خانمان در پاتوق ها،زیرپلها و ...وانتقال آنها به مراکز سرپناه شبانه و غیره اقدام کنند.

 مقرر گردید مراکزذکر شده در 8 بند بدون در نظر گرفتن شرایط مدت مددجو نسبت به پذیرش افرادی بی ‌خوانمان و آسیب‌دیده اقدام نمایند.

مقرر گردید در هر حوزه یک مرکز قرنطینه جهت ساماندهی افراد آسیب‌دیده به صورت شبانه‌روزی فعال گردد.

مقرر گردید مستندات مربوط در خصوص اقدامات ساماندهی به دبیر کمیته استانی و شهرستان ارائه شود.

مقرر گردید پرداخت اعتبارات مراکز کاهش آسیب تسریع گردد.

کد خبر 29731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد