پاکدشت| کودکان مراکز شبه خانواده در کنار توجه به تحصیل، مهارت‌های زندگی و شغلی را نیز می‌آموزند

مسئولان دفاترحراست و مدیریت عملکرد بهزیستی استان تهران با حضور در شهرستان پاکدشت به همراه رئیس اداره بهزیستی پاکدشت از مرکز شبه خانواده سپهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر در حاشیه این بازدید گفت: 86 کودک از سن 3 سال تا 18 سال بی سرپرست و بدسرپرست در 4 خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری  می شوند.

 رئیس اداره بهزیستی پاکدشت  افزود: سازمان بهزیستی کشور فرزندان فاقد سرپرست یا سرپرست غیرموثر را از سن صفر سالی تا ۱۸ سالگی و در برخی موارد تا سن ازدواج و پس از ازدواج را در قالب خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان صفر تا ۳ سال، سه تا ۶ سال، شش تا ۱۲ و از دوازده تا ۱۸ سالگی را تحت حمایت و نگهداری دارد افزودند: بهزیستی پاکدشت  با تحت نظارت داشتن 4 خانه کودکان و نوجوانان که تحت حمایت و سرپرستی موسسات خیریه می باشند تعداد 86 فرزند را تحت حمایت و نگهداری دارد که از این تعداد 13 فرزند 3 تا 6 سال ، 20 فرزند دختر و 53 فرزند پسر نگهداری  می شوند .

برزگر  افزود : کودکان دختر و پسر سه تا شش سال با یکدیگر در یک مرکز زندگی می‌کنند، اما کودکان شش تا 12 سال و 12 تا 18 ساله دختر و پسر به صورت تفکیک شده در خانه‌های کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

او با بیان اینکه فرزندان مقیم این مراکز درکنار توجه به تحصیل مهارت‌های زندگی را نیز می‌آموزند، گفت: در این خانه فرزندان ما بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق مربیان به صورت تئوری و عملی می‌آموزند و برای آینده آماده می‌شوند.

برزگر گفت:  تلاش ما این‌است که کودکان به جمع خانواده‌های اصلی خود و یا حتی خویشاوندان درجه یک خود بازگردند و زندگی کنند.

کد خبر 29727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد