بازدید از گروههای همیار زنان سرپرست خانوار تحت نظارت بهزیستی

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران  با حضور در شهرستان پاکدشت از نزدیک در جریان روند ارائه خدمت به گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و چالش های آنان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دو گروه همیار زنان سرپرست خانوار با مساعدت و نظارت اداره بهزیستی در شهرستان پاکدشت  مشغول فعالیت هستند. 

خانکه در این بازدیدها  ضمن تاکید بر اهمیت بازتوانی مددجویان گفت: سازمان بهزیستی در جهت توانمند سازی و گسترش رفاه  در افراد تحت پوشش خود، توجه ویژه ای را به امر مشارکت و اشتغال زنان خصوصاً زنان سرپرست خانوار که از عمده ترین اقشار در معرض آسیب می باشند معطوف داشته است. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با ارائه گزارش در خصوص گروه‌های همیار در این بازدید بیان داشت: در حال حاضر دو گروه همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار دارای پرونده در معاونت اجتماعی این اداره در شهرستان پاکدشت مشغول فعالیت هستند.

برزگر افزود: این دو گروه در قالب کارگاه خیاطی، و موسسه حقوقی  با جمعیتی حدود 9 نفر از زنان سرپرست خانوار از سال94 تاکنون با حمایت سازمان بهزیستی آغاز بکار نموده اند. 

وی ضمن تاکید بر تشکیل گروه های همیار بعنوان یکی از راه های موفقیت آمیز استقلال مددجویان و بازتوانی آنها گفت: گروههای فعال در این شهرستان با تکیه بر حمایت های مالی و روحی سازمان و همچنین صداقت ، همدلی و پشتکار اعضای گروه تاکنون توانسته اند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند. 

این مسئول در پایان افزود: فراهم نمودن شرایط مالی و حمایت های دیگر از جانب سازمان در جهت توانمند سازی جامعه هدف علاوه بر استقلال این افراد،  نقش بسیار پر رنگی در بهبود شرایط اجتماعی، افزایش سطح درآمد اعضا و ارتقای سطح کیفیت زندگی خانواده ها داشته و باعث بالارفتن دانش و آگاهی افراد برای شناخت بهتر مشکلات و مشارکت در حل آن ها و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی که از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، می شود.

کد خبر 29720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد