سبزوار | نظارت دوره‌ای منظم بر مراکز اجتماعی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی

معاون اجتماعی و کارشناس حراست بهزیستی خراسان رضوی، از ۱۰ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت نظارت بهزیستی سبزوار، بازدید کردند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص هدف این بازدیدها به خبرنگار ما گفت: برای اینکه برنامه‌ریزی منسجم، دقیق و مشخصی برای آینده‌ی این مراکز داشته باشیم، داشتن یک تصویر کلی از مراکز نگهداری کودکان در سطح استان ضرورت دارد.

شهره شاهرودی افزود: کار بازدیدها به جهت گستردگی مراکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، از شهرستان سبزوار که در این زمینه دارای عملکرد خوبی بوده آغاز شد.

وی ادامه داد: تمام خانه‌های فرزندان این شهر مورد بازدید قرار گرفت و با فضای کلی خانه‌ها، محیط فرهنگی، وضعیت عاطفی مربیان و کودکان و نیز شرایط کودکان از نظر تحصیلی، تربیتی، تغذیه و امور فرهنگی آشنایی کلی حاصل شد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سلامت روان کودکان مراکز برای ما یک اولویت مهم به حساب می‌آید گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و کاهش ارتباطات کودکان با بیرون از مرکز و محدودیت‌های ارتباطی آنان با خانواده‌ها، توصیه‌هایی به مراکز داشتیم که شرایط روحی و روانی آنها را بهبود ببخشند.

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و پرکردن خلاءهای فرهنگی و ارتباطی آنان در نظر گرفته شد که اجرایی شود و نتایج این برنامه‌ها در ارتقای سلامت روانی کودکان در بازدیدهای کارشناسی و تخصصی، رصد خواهد شد.

به گفته‌ی این مسؤول همچنین دغدغه‌هایی که در خصوص امنیت و ایمنی خانه‌ها وجود دارد توسط کارشناس حراست مورد بررسی و رصد قرار گرفت و تذکرات و توصیه‌های لازم به مدیران مراکز در این زمینه‌ها ارائه گردید تا حداکثر ایمنی و امنیت کودکان تضمین گردد.

شاهرودی تأکید کرد: کودکان مقیم خانه‌های فرزندان، امانت‌های حاکمیت و ملت در نزد بهزیستی هستند و به همین جهت، مسؤولیت ما در حفاظت و پاسداری از سلامت جسم و روان این کودکان، بسیار سنگین است و در ارائه‌ی خدمت به این کودکان در مدتی که در خانه‌های فرزندان هستند نیاز به همکاری و مساعدت مردم در قالب مؤسسات خیریه می‌باشد لذا همین موارد به مدیران و مسؤولان فنی مراکز یادآوری مجدد گردید.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه این بازدیدها مراکز سراسر استان را شامل خواهد شد گفت: به تدریج از سایر مراکز اجتماعی و بخصوص خانه‌های فرزندان، مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله و سایر مراکز مرتبط با حوزه‌های اجتماعی بازدید صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم در کنار این بازدید مدیریتی، تیم‌های کارشناسی تخصصی نیز بازدیدهای دوره‌ای خود را داشته باشند و گزارش‌های نظارتی را مرتبا رصد می‌کنیم که هر گونه اشکالی در اداره‌ی مراکز می‌بینیم مرتفع نماییم تا جمعیت هدف ما و بخصوص کودکان عزیزمان در بهترین شرایط ممکن باشند.

شاهرودی یادآور شد: در پایان بازدیدهای سبزوار، نشستی با مدیران و مسؤولان فنی مراکز در بهزیستی برگزار شد که در این نشست، دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان را شنیدیم و به پرسش‌هایشان پاسخ داده شد.

کد خبر 29698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد