برگزاری دوره آموزش مقدماتی مجازی ویژه مدیران و کارشناسان مراکز جامع درمان اعتیاد بهزیستی استان

دوره آموزشی مقدماتی ویژه مدیران و کارشناسان (مسئول فنی، پزشک، روانشناس و مددکار) مراکز جامع درمان اعتیاد و کارشناسان پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان بصورت مجازی و با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در این جلسه پرسنل مرکز جامع درمان و بازتوانی پرتو و مرکز جامع درمان و بازتوانی مردان (نجات) از برنامه های آموزشی ارائه شده در کنار کارشناسان ستادی و شهرستانی درمان اعتیاد استان استفاده کردند.

مراکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مبنی بر استمرار درمان مراکزی هستند که همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی و پرهیز مدار مبتنی بر رویکرد اجتماع درمان مدار، به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداخلات روانی –اجتماعی و توانمند سازی شغلی پرداخته و تمامی این خدمات در قالب طرح درمان برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد حین درمان و پس از ترخیص ارائه می گردد.

دوره سم زدایی در این مراکز یک الی دو هفته، سپس دوره اقامت ۵/۳ ماه بوده و پس از پایان دوره اقامت روند درمان بصورت سرپایی ادامه پیدا می کند.

در ادامه ارجاع به مراکز آماده سازی شغلی در صورت نداشتن شغل و سایر برنامه های صیانت و توانمند سازی پیگیری می شود.

در ماههای پنجم و ششم (دوره جامعه پذیری و بازگشت به خانواده) افراد هر هفته در سه جلسه شرکت می کنند در ماههای هفتم و هشتم (دوره پیشگیری از عود) هر هفته دو جلسه و در ماههای نهم و دهم (دوره بهبودی و بازتوانی) هرهفته در یک جلسه حضور می یابند ماه یازدهم و دوازدهم دوره تمرین و مرور بوده به این ترتیب درمان مبتنی بر الگوهای مختلف بصورت جامع صورت می گیرد.

کد خبر 29693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد